۰ نفر

بازگشت مهرجویی و عطاران پس از سال‌ها به چرخه اکران؛

از بازگشت این ۲ نفر به سینما ذوق زده می شوید

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبر: 631651
از بازگشت این ۲ نفر به سینما ذوق زده می شوید

اکران عید فطر از صبح امروز و با نمایش ۳ فیلم «لامینور»، «انفرادی» و «مغز استخوان» آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، قطعا نمایش فیلم‌های لامینور و انفرادی، به اندازه‌ای برای مخاطبان جذابیت دارد که از ابتدای این هفته نسبت به پیش‌خرید بلیت‌های این دو فیلم همت کردند. به‌طوری‌که برای انفرادی، ۵۵ میلیون تومان و برای لامینور، ۴۵ میلیون تومان بلیت تا پایان سه‌شنبه شب پیش‌فروش شد. 

این میزان ذوق‌زدگی مخاطب آن‌هم در شرایط فعلی که سینمای ایران به‌شدت به آن نیاز دارد سبب شده تا این اکران، جذابیت‌های به‌مراتب بیشتری نسبت به اکران نوروزی را به خود ببیند. این دو فیلم، موجی از امیدواری را به وجود آورده‌اند تا خاطرات غم‌بار اکران نوروزی امسال که طی آن کمتر از ۷۷۰ هزار نفر به سینماها رفتند را به فراموشی بسپاریم و آن را نشانه‌ای دال بر قهر مخاطب با سالن‌های تاریک سینما فرض نکنیم. 

همچنین نمایش این دو فیلم می‌تواند برخی دیگر از گزاره‌های شبه‌مسجل سینمای ۱۴۰۱ را باطل کند ازجمله اینکه افزای ۵۰درصدی قیمت بلیت، فرصت استقبال انبوه مخاطبان از آثار سینمایی امسال را خواهد گرفت و یا کرونا، سایه سنگین خود را بر سینما حفظ می‌کند و سینما را از شرایط نرمال خود دور نگه می‌دارد. 

تمامی این مفروضات سبب شده تا دلسوزان سینما و مخاطبان آن، اخبار مربوط به این دو فیلم را با دقت رصد کنند و این شرایط، یک امیدواری جمعی را در میان آن‌ها پدید آورده است که به موجب آن، تیرگی مطلق سینما پس از بیش از دو سال حفقان ناشی از کرونا، به روشنی تبدیل می‌شود و حیات واقعی به سینمای ایران بازمی‌گردد. 

اما این، تمام دلخوشی‌ها و ذوق‌زدگی‌های سینمادوستان از نمایش این دو فیلم نیست. هر دو فیلم امتیازها و ویژگی‌های دارند که خود به تنهایی می‌توانند مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کنند و گیشه‌ای طلایی را رقم بزنند. ویژگی‌هایی که در ادامه، به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت. 

سینما

لامینور

دوشنبه، ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۸ پردیس احمدیه مقابل دوربین بهرام بدخشانی رفت تا بیست‌ودومین فیلم مهرجویی، پس از ۶ سال دوری از سینما، فرآیند تولید خود را آغاز کند. 

فیلمی که در همان بدو تولید، با انعکاس خبری مبنی بر اینکه لامینور، یک سنتوری زنانه است، کنجکاوی‌های بسیاری را در میان سینمادوستان ایجاد کرد. همچنین انتشار خبر حضور علی نصیریان در این فیلم که پس از ۴۰ سال، دوباره مقابل دوربین مهرجویی ظاهر می‌شد عطش سینمادوستان را برای تماشای هر چه زودتر این فیلم بیشتر کرد. 

مهرجویی در پروسه ساخت این اثر، نهایت تلاش خود را به کار بست تا حواشی چندانی دامن این فیلم را نگیرد. اخبار زیادی از لامینور به بیرون مخابره نشد و فیلم، عامدانه از حضور در جشنواره فجر انصراف داد تا خاطرات تلخ سنتوری، این‌بار دیگر تکرار نشود. با همه اینها اما لامینور در اسفندماه سال گذشته و درست در زمانی که نمایش نوروزی آن مسجل شده بود، در فاصله ۴ روز تا اکران عمومی، از فهرست نوروزی کنار گذاشته شد تا آن تصاویر و چهره مغموم و معترض مهرجویی، در حافظه تاریخی سینمادوستان حک شود. 

این موارد اگرچه، کنجکاوی مخاطبان را برای تماشای آخرین ساخته مهرجویی بیشتر می‌کند اما سوژه اصلی، خود مهرجویی است که پس از ۸ سال، به سینماهای کشور بازگشته است. آخرین فیلم اکران‌شده این کارگردان تا پیش از این، اشباح بود که از چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ به روی پرده رفت و این کارگردان از آن زمان تاکنون، هیچ فیلم دیگری را در اکران عمومی نداشته است. 

تمام این موارد سبب می‌شود تا از هم‌اکنون لامینور را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران امسال سینمای ایران لحاظ کنیم. 

آیا سینمادوستان از بازگشت این ۲ بازیگر به سینما ذوق‌زده می‌شوند؟ 

سینما

انفرادی

بزرگ‎ترین دلیل کنجکاوی مخاطبان برای تماشای انفرادی، رضا عطاران است. بازیگری که حدود ۲ سال و ۴ ماه، فیلمی به روی پرده نداشته و هم‌اکنون مخاطبان بسیاری تشنه هنرنمایی جدید این بازیگر هستند. 

آخرین فیلم اکران‌شده عطاران تا پیش از این، زیرنظر بود که از ۴ دی ۱۳۹۸ به روی پرده رفت و از آن زمان تاکنون، دیگر هیچ فیلمی از این بازیگر، اکران عمومی نشده است. البته کسانی که به تماشای آثار جشنواره نشستند، در این مدت، دو فیلم شیشلیک و روشن او را تماشا کردند اما این بازیگر در این مدت، هیچ فیلمی را به صورت عمومی در اکران نداشت. 

این ذوق‌زدگی مخاطب از تماشای دوباره عطاران روی پرده سینما آن هم پس از دو سال غم‌بار سبب شده تا تهیه‌کننده این فیلم  اعلام کند که انفرادی، بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان می‌فروشد. اتفاقی که با توجه به بالا رفتن قیمت بلیت و البته اطمینان بیشتر مردم به سینماها، اصلا دور از انتظار نخواهد بود. 

البته که این فیلم، یک ویژگی دیگر نیز برای سینمادوستان دارد و آن، زوج رضا عطاران و مهدی هاشمی است که برای نخستین‌بار روبروی یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. رویارویی عطاران که در تمام این سال‌ها، سلطان بلامنارع عرصه کمدی سینمای ایران بوده و هاشمی نیز در این سال‌ها با حضور در کمدی‌هایی چون تگزاس، گیشه پررونقی را تجربه کرده است، قطعا شیرینی‌های بسیاری برای مخاطبان به همراه خواهد داشت. 

مجموعه این موارد سبب شده تا انفرادی نیز به یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین فیلم‌های در حال اکران این روزهای سینمای ایران تبدیل شود.