۰ نفر

چهره های مشهور ایرانی متولد ۳ فروردین + عکس

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 622710

چهره های مشهور ایرانی متولد ۳ فروردین + عکس

امروز 3 فروردین همزمان با سالروز تولد جمشید هاشم پور و شبنم مقدمی از جمله چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه شما را بیشتر با آنها آشنا میکنیم.

کدام چهره های مشهور ایرانی در 3 فروردین متولد شدند

امروز سومین روز از سال نو و روزهای آغازین فصل بهار است . در روزهای زیبای نو شدن طبیعت و آغاز سال نو با این مطلب چهره های نمناک همراه ما باشید. اگر برایتان جالب است که بدانید کدام یک از چهره های مشهور ایرانی در 3 فروردین متولد شده اند یا درگذشتند این مطلب را از دست ندهید.

این چهره های مشهور ایرانی در 3 فروردین متولد شدند

ولی الله شیراندامی

ولی الله شیراندامی بازیگر کشورمان در 3 فروردین 1310 در مرو متولد شد. وی دارای لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران و همچنین دارای مدرک درجه یک کارگردانی از وزارت ارشاد ایران که معادل دکترا می باشد.

ولی الله شیراندامی

 

ولی الله شیراندامی بازیگر کشورمان در 3 فروردین متولد شد

او در بیش از 30 نمایشنامه تئاتر، بازیگری و کارگردانی کرده است. وی در تعدادی از سریالهای تلویزیونی مانند اشک تمساح (احمد نجیب زاده 1362) و مختارنامه (سید داود میرباقری 1383–1388) نیز نقش آفرینی کرده است.

جمشید هاشم پور

جمشید هاشم پور بازیگر پیشکسوت کشورمان در سال 1323 در اردبیل به دنیا آمد . وی اولین فیلم سینمایی خود را با معرفی یکی از دوستانش به ساموئل خاچیکیان، کارگردان ایرانیِ ارمنی تبار، در سال 1347 و با بازی در نقش کوتاهی در فیلم جهنم سفید آغاز کرد.

جمشید هاشم پور

جمشید هاشم پور بازیگر کشورمان در 3 فروردین متولد شد

جمشید هاشم پور پس از 10 سال در جشنواره فیلم فجر 36 ام حضور پیدا کرد.

مهرشاد کارخانی

مهرشاد کارخانی فیلم ساز، کارگردان، نویسنده، بازیگر و عکاس ایرانی در 3 فروردین 1343 متولد شد. وی فعالیت سینمایی خود را از سال 1370 با عکاسی فیلم «هور در آتش» آغاز کرد و برای همین فیلم جایزه سیمرغ بلورین بهترین عکس را از دوازدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

مهرشاد کارخانی

مهرشاد کارخانی فیلمساز و بازیگر کشورمان در 3 فروردین متولد شد

از دیگر کارهای وی که به عنوان عکاس فعالیت داشته:فیلم هایی چون ستارگان خاک، ضیافت، زیر نور ماه، بوتیک، اشک سرما، زمستان است بوده است.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی بازیگر کشورمان در 3 فروردین 1351 در تهران متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. او فعالیت خود در رادیو را در سال 77 با اجرای برنامه "خانهٔ کاغذی" به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد و سابقه اجرا در برنامه هایی چون "هفت شنبه"، "خط خطیم، "کبوتری ناگهان" و "هفت ترانه" را داراست.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی بازیگر کشورمان در 3 فروردین متولد شد

شبنم مقدمی اولین سیمرغ بلورین خود را برای عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم امروز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

داوود اسدی

داوود اسدی بازیگر تلویزیون و سینمای کشورمان در 6 آذر 1348 متولد شد. او با بازی در برنامهٔ طنز ساعت خوش معروف شد.وی در تهران به فعالیت هنری اشتغال داشت.

داریوش اسدی

داوود اسدی بازیگر کشورمان در 3 فروردین درگذشت

داوود اسدی ساعت 2 و 10 دقیقهٔ بامداد روز 3 فروردین 1387 در سن 38 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.