۰ نفر

اومیکرون، مراسم عروسی نخست وزیر نیوزیلند را لغو کرد

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱
کد خبر: 603258
اومیکرون، مراسم عروسی نخست وزیر نیوزیلند را لغو کرد

نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد مراسم عروسی خود را به دلیل شیوع سویه اومیکرون در این کشور لغو کرده است.

به گزارش ویترز، "جاسیندا آردرن" نخست وزیر 41 ساله نیوزیلند دیروز (یکشنبه) در سخنانی گفت به دلیل شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در این کشور، محدودیت های سطح قرمز کرونا را باز می گرداند.

او افزود مراسم عروسی خود را که برای هفته آتی برنامه ریزی شده بود، لغو کرده است.

خانم آردرن و شریک زندگی اش، مجری تلویزیونی "کلارک گیفورد"، قرار بود در هفته آینده در شهر "گیزبورن" نیوزیلند مراسم ازدواج برگزار کنند. این زوج یک دختر دارند.

بر اساس محدودیت‌های "قرمز" کرونا که از امروز (دوشنبه) در سراسر نیوزیلند به مورد اجرا گذاشته می شود، هیچ فعالیتی تعطیل نمی شود، اما محدودیت هایی شامل ضرورت ارایه کارت واکسن و تعداد افراد در گردهمایی ها در نظر گرفته است.

بر اساس قوانین سطح قرمز نیوزیلند، گردهمایی‌هایی مانند عروسی برای افراد واکسینه شده با حداکثر 100 نفر مجاز است. اگر تجمعی بدون کارت واکسن برگزار شود، تعداد افراد حاضر در آن نباید از 25 نفر بیشتر باشد. مکان‌های پذیرایی که نیاز به واکسن دارند می‌توانند برای حداکثر ۱۰۰ نفر با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی باز باشند.


به گفته نخست وزیر نیوزیلند، پس از گزارش ابتلا خوشه ای 9 نفر به سویه اومیکرون ویروس کرونا در شهر اوکلند، محدودیت های سختگیرانه جدید سطح قرمز از امروز (دوشنبه) در نیوزیلند اجرایی خواهد شد. این ابتلا خوشه ای خانواده ای که برای شرکت در یک عروسی با هواپیما سفر کرده بودند و همچنین یک مهماندار هواپیما را درگیر کرده است.

نخست وزیر نیوزیلند

آردرن درباره احساس خود درباره لغو مراسم عروسی اش به خبرنگاران گفت: زندگی چنین است.

او افزود: من با هزاران شهروند نیوزیلندی دیگر که به شدت از ویروس کرونا تاثیر پذیرفته اند، هیچ تفاوتی ندارم.

در 2 سال گذشته و در طول دوران همه گیری ویروس کرونا، نیوزیلند یکی از سختگیرانه ترین محدودیت‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا را اعمال کرده است.

بر اساس آمارها، این کشور تاکنون حدود 15 هزار مورد ابتلا به کووید-19 و 52 مورد مرگ ناشی از این ویروس داشته است. اما آردرن هشدار داد در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی، آمار ابتلاهای جدید روزانه ممکن است در هفته های آتی به بالای هزار مورد برسد.