۰ نفر

فروش «دینامیت» رکورد زد! + عکس

۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبر: 544719
 فروش «دینامیت» رکورد زد! + عکس

فروش فیلم کمدی «دینامیت» از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان گذشت و این فیلم تبدیل به پرمخاطب‌ترین فیلم سال شد و تنها روزنه امید باقی‌مانده سینما فعلا «دینامیت» است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، با گذشتن فروش «دینامیت» از مرز ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این فیلم که از روز جمعه ۱۱ تیرماه اکران شده است با پشت سر گذاشتن فیلم‌های اکران نوروزی به پروفروش‌ترین فیلم امسال تبدیل شد. این در حالی است که وضعیت شیوع کرونا از زمان اکران فیلم‌ها در نوروز وخیم‌تر و عملا تهران و برخی استان‌ها وارد وضعیت قرمز شده‌‌اند. فورش این فیلم نشان داد سینما بیشتر از هرچیزی از نداشتن فیلم مناسب برای فروش رنج می‌برد تا چیز دیگری.

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش نیز درباره خروجی گفت: با توجه به اینکه فروش «دینامیت» از مرز یک میلیارد تومان گذشته نامه‌ای به سازمان سینمایی ارسال شد تا طبق وعده داده شده یک میلیارد کمک بلاعوض به این فیلم تعلق بگیرد. شایسته همچنین خبر از اکران سه فیلم دیگر را نیز داد.

5579156لازم به ذکر است که پیشنهاد حمایت از فیلم‌هایی که در این شرایط حاضر به اکران می‌شوند چندی پیش نیز از سوی سازمان سینمایی مطرح شد. پیشنهادی که بر مبنای آن، به دو فیلم در مجموع پنج میلیارد تومان پرداخت شود. مدتی بعد در جلسه فوق‌العاده بررسی آسیب‌های کرونا در سینما به منظور تشویق صاحبان فیلم‌های دارای قابلیت جذب مخاطب برای اکران در سینما‌های کشور، طرح شورای صنفی نمایش مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه بسته پیشنهادی شورای صنفی نمایش درباره حمایت از اکران فیلم‌های جدید مطرح و بعد از بحث و بررسی مقرر شد به صاحبان فیلم‌های با قابلیت جذب مخاطب که از این پس اکران می‌شوند، اگر فروششان به دو میلیارد برسد، یک میلیارد تومان از وعده‌های سازمان سینمایی به آنها تعلق می‌گیرد و اگر این فروش به پنج میلیارد برسد مجدداً یک و نیم میلیارد دیگر یعنی مجموعا دوونیم میلیارد تومان به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

قطعا خبر فروش بالای دو میلیارد و سیصد میلیون تومانی «دینامیت» در شرایط کرونایی خبر بسیار خوبی برای همه دوستداران سینما و شاید از همه بیشتر سینماداران باشد که قبل از این و پس از تعطیلی طولانی مدت سالن‌های سینما درخواست اکران فیلم جدید برای جذب مخاطبان داشتند.

سعید خانی پخش‌کننده فیلم سینمایی «دینامیت» اکران این فیلم در شرایط امروز را احترام به سینماداران و زنده‌ماندن سینما‌ها  عنوان کرده و در پاسخ به اینکه آیا فکر نمی‌کند بهتر بود با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روز‌های اخیر اصلا اکران آغاز نمی‌شد و آیا سازمان سینمایی باید این پیش‌بینی را انجام می‌داد یا خیر، گفت: نمی‌توان کسی را در این مورد مقصر دانست؛ چون همه ما تحت فشار بودیم و هستیم و با علم به احتمال قرمز‌شدن شرایط، به خاطر سینما تصمیم به اکران «دینامیت» گرفتیم. در این دو روز بیش از همه سینمادار‌ها و کارمندان سینما خوشحال بودند و به همین دلیل امیدواریم حتی اگر طبق قانون مجبور به تعطیلی باشیم، پس از پایان شرایط قرمز دوباره مخاطبان را در سینما ببینیم.

مبنای انتخاب فیلمهای اکران جدید چیست؟

*جدا از بحث فعالیت سینما‌ها در وضعیت قرمز، اما نکته مهم در این میان انتخاب و اکران فیلم‌هایی است که دقیقا مشخص نیست بر چه مبنایی انتخاب و راهی اکران می‌شوند. فیلم‌هایی که از ستاره‌های مورد توجه در آن‌ها خبری نیست و در بین این اسامی یکی از فیلم‌ها محصول سال ۱۳۹۱ و دیگری فیلمی با زبان آذری است که با وجود داستان جذاب شرایطی برای ارتباط با مخاطبان عام سینما را ندارد.

شکی نیست که لیست فیلم‌های در صف اکران طولانی و در میان آن‌ها گا‌ها فیلم‌هایی دیده می‎شود که به نظر می‌رسد در این شرایط می‌توانند فروش خوبی داشته باشند، اما در میان نامزد‌های احتمالی هم بحثی از آن‌ها در میان نیست. در این میان برخی تهیه‌کنندگان و کارگردانان آثاری که شرایط لازم را برای اکران داشتند و حتی گاهی تمایل خود را به اکران در شرایط کرونایی داشتند و این خواسته را رسانه‌ای هم کرده‌اند، اما عملا خبری از اکران آن‌ها نیست.

این در حالی است که در بین اسامی فیلم‌هایی که قرار است اکران خود را آغاز کنند هیچ نشانه‎ای از احتمال فروش بالا نیست و احتمالا در فرصت باقی مانده تا ایام محرم و صفر تنها باید به فروش «دینامیت» بسنده کرد.