۰ نفر

ترامپ: حاضر به همکاری با چین هستیم

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۴
کد خبر: 454423
ترامپ: حاضر به همکاری با چین هستیم

رئیس جمهوری آمریکا گفت، در صورتی که هر کشوری از جمله چین بتواند اول به تولید موفقیت‌آمیز واکسن کووید-۱۹ دست یابد، دولتش آماده همکاری با آن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه زمانی که از او پرسیده شد اگر چین بتواند اول به واکسن کروناویروس دست یابد با آن همکاری می‌کند یا خیر گفت: ما آماده همکاری با هر طرفی هستیم و این نتایج خوبی را برایمان به همراه می‌آورد.

ترامپ تاکید کرد پیشرفت خوبی در درمان و تولید واکسن کووید-۱۹ در ایالات متحده حاصل شده است. او افزود: ما در روند تولید واکسن و درمان عملکرد بسیار خوبی داشتیم.  

ترامپ همچنین گفت، یک واکسن بالقوه احتمالا بسیار زودتر از انتظار به دست می‌آید و فورا در دسترس قرار می‌گیرد و ارتش آمریکا در روند توزیع آن نقش خواهد داشت.

پاندمی ویروس کرونا دسامبر گذشته در شهر ووهان چین آغاز شد. ایالات متحده از چین بابت آنچه پنهان کردن ابعاد شیوع این ویروس می‌نامد، انتقاد کرده است. ترامپ مدعی شد که نفوذ چین در سازمان جهانی بهداشت موجب شد شیوع کرونا در ووهان به پاندمی جهانی تبدیل شود و این بیماری باید در چین کنترل می‌شد.