۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قانون جدید چین برای ورود مسافران هوایی/ ضرورت ارائه آزمایش منفی ویروس کرونا

۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبر: 454269
قانون جدید چین برای ورود مسافران هوایی/ ضرورت ارائه آزمایش منفی ویروس کرونا

چین، ارائه آزمایش منفی ویروس کرونا برای مسافران هوایی که قصد ورود به این کشور را دارند الزامی کرد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، مقامات هواپیمایی در روز سه‌شنبه گفتند مسافران پروازهایی که وارد چین می‌شوند، باید پیش از سوار شدن در هواپیما نتایج تست منفی کووید-19 را ارائه دهند.

اداره هواپیمایی چین طی بیانیه‌ای در وب‌سایت خود گفت: آزمایش‌های اسید نوکلئیک باید پنج روز پیش از جابجایی انجام شود.

به گفته CAAC، سفارتخانه‌ها ظرفیت تست کشورهای میزبان را به دقت ارزیابی می‌کنند و در صورت تحقق شرایط آزمایش، روند سفر را تنظیم می‌کنند.

این اعلامیه در حالی صورت می‌گیرد که کشورها با مشکلات مربوط به ظرفیت و سرعت آزمایش درگیر هستند. در بخش‌هایی از ایالات متحده، دریافت نتایج آزمایش می‌تواند تا دو هفته طول بکشد، در حالی که در برخی کشورهای دیگر، آزمایش اسید نوکلئیک برای افرادی که با بیماران کووید-19 تماس نزدیک داشته‌اند یا کسانی که دارای علائم بالقوه بیماری کشنده هستند، رزرو شده است.

ماه گذشته، CAAC به بیشتر هواپیماهای خارجی اجازه داده که خدمات خود در چین را از سر بگیرند و با بهبود اقتصادی، پروازهای خود به این کشور را اضافه کنند.

در این زمینه بخوانید

تداوم رکود سفرهای هوایی تا سال۲۰۲۳

دویچه لوفت هانزا، شرکت هواپیمایی آلمانی در روز جمعه اعلام کرد که تعداد پروزهای ورودی و خروجی به چین را در هفته‌های آتی دو برابر خواهد کرد. همچنین شرکت هواپیمایی فرانسوی KLM SA گفت که تاییدیه افزودن پروازهای بیشتر به چین را دریافت کرده است.

تعدادی از خطوط هوایی پس از اینکه آزمایش ویروس کرونا برای بیش از پنج مسافر پس از رسیدن به چین مثبت شده، فعالیت آنها در مسیرهای چین به حالت تعلیق درآمده است.