۰ نفر

مؤسسه مودیز در مورد پروازهای هوایی هشدار داد؛

تداوم رکود سفرهای هوایی تا سال2023

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۹:۴۵
کد خبر: 453910
تداوم رکود سفرهای هوایی تا سال2023

مؤسسه مودیز هشدار داد بعید است تا سال 2023 شاهد بهبود تقاضا برای مسافرت‌های هوایی و رسیدن آن به دوران پیش از کرونا باشیم.

به گزارش راشاتودی، مؤسسه خدمات سرمایه‌گذاری مودیز، هشدار داد انتظار نمی‌رود که سطح تقاضا برای مسافرت‌های هوایی به این زودی‌ها به سطح سال 2019 و دوران پیش از کرونا بازگردد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بنا به گزارش این مؤسسه حداقل سه سال طول خواهد کشید تا تاثیر همه گیری کرونا و متعاقبا اعمال محدودیت‌ بر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در صنعت حمل و نقل هوایی جهان از بین برود.

در گزارش این مؤسسه آمده است کاهش تقاضا می‌تواند بیشتر از این هم طول بکشد و البته این مسئله بستگی به آن دارد که چگونه مشکلات مربوط به سلامتی و ایمنی در مسافرت‌های هوایی حل شوند.

مودیز با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا گفت تقاضای مسافرت‌های هوایی می‌تواند همگام با پایین بودن تعداد بهبودی‌ها بوده و حتی در صورتی که شاهد اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی باشیم بدتر هم شود.

در فاصله چند هفته پس از همه گیری کرونا تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در جهان حدود 90 درصد کاهش یافت.

با توجه به آنکه صنعت حمل و نقل هوایی رابطه بسیار نزدیکی با بسیاری از حوزه‌های اقتصادی دارد ضربه سنگین به این صنعت، بسیاری از بخش‌های اقتصادی در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و این تاثیر به راحتی تا سال 2023 و حتی دورتر ادامه خواهد داشت.

جاناتان روت، معاون ارشد مؤسسه مودیز، می‌گوید تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در واقع منشا اصلی تقاضا در بسیاری از حوزه‌های مرتبط با صنعت هوانوردی از جمله فرودگاه‌ها، شرکت‌های لیزینگ و تولید کنندگان هواپیما و بسیاری دیگر از حوزه‌هایی است که در ارائه خدمات به فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی فعالیت می‌کنند، است.

وی افزود ممکن است تقاضا برای خدمات ارائه شده از سوی شرکت‌های حاضر در صنعت هوانوردی جهان بین 40 تا 50 درصد و یا حتی بیشتر در سال 2020 کاهش یابد.

از طرف دیگر پیش‌بینی می‌شود طرف‌های حاضر در صنعت هوانوردی جهان حداقل برای سه سال از تبعات شیوع ویروس کرونا خلاص نشوند.

در حالی که ممکن است شاهد بهبود سریع‌تر اوضاع در فرودگاه‌ها یا شرکت‌های هواپیمایی باشیم اما شرکت‌های سازنده و لیزینگ هواپیما در آخر لیست حوزه‌هایی هستند که شاهد بهبود اوضاع خواهند بود.