۰ نفر

در راستای شعارهای انتخاباتی رییس جمهور مکزیک

جت ریاست جمهوری مکزیک با کیت پزشکی تهاتر می‌شود

۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبر: 452661
جت ریاست جمهوری مکزیک با کیت پزشکی تهاتر  می‌شود

دولت مکزیک سرگرم بررسی پیشنهاد خرید ۱۲۰ میلیون دلاری جت ریاست جمهوری لوکس از سوی یک خریدار است که پیشنهاد کرده نیمی از پول آن را نقدی بپردازد و نیمی دیگر را با تجهیزات پزشکی تهاترکند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک فروش هواپیمای ریاست جمهوری لوکس که یک بوئینگ ۸-۷۸۷ دریم لاینر است و در دوران رئیس جمهور قبلی خریداری شده بود را یکی از شعارهای انتخاباتی خود در راستای یک دولت صرفه جو قرار داده بود.

هفته گذشته وی برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از پرواز عادی یک ایرلاین تجاری استفاده کرد.

خورخه مندوزا که ریاست بانک توسعه دولتی مسئول فروش این هواپیما را برعهده دارد، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که رئیس جمهور به وی دستور داده است این جت و سایر هواپیماها و بالگردهایی که به فروش گذاشته شده‌اند را کمتر از ارزش واقعی شان نفروشد.

وی گفت: پیشنهاد خرید این هواپیما به صورت نیمی نقدی و نیمی تامین تجهیزات پزشکی بوده اما وی به دلایل محرمانه به هویت خریدار اشاره نکرد.

مکزیک مانند بسیاری از کشورها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در تلاش برای تامین لوازم پزشکی و دارو شامل اکسیژن، ونتیلاتور و ماسک است. آمریکا و چین در این زمینه کمکهایی انجام داده‌اند.

فروش این جت که توسط انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور سابق مکزیک در سال ۲۰۱۲ خریداری و به حمام‌های سنگ مرمری مجهز شد، دشوار بوده است. لوپز ابرادور در ژانویه اظهار کرد یک خریدار قیمت ۱۲۵ میلیون دلار را پیشنهاد کرده است اما مکزیک نمی‌تواند آن را زیر قیمت ۱۳۰ میلیون دلار که سازمان ملل متحد تایید کرده است، بفروش رساند.

بر اساس گزارش رویترز، هنوز معلوم نیست چرا مکزیک این پیشنهاد قیمت پایینتر را بررسی می‌کند اما ارزش این هواپیما در شرایطی که از آن استفاده نمی‌شود، ممکن است کاهش پیدا کرده باشد.