۰ نفر

سخنگوی وزارت خارجه چین خبر داد

تحریم کارخانه تجهیزات نظامی «لاکهید مارتین» آمریکا از سوی چین

۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۷
کد خبر: 452656
تحریم کارخانه تجهیزات نظامی «لاکهید مارتین» آمریکا از سوی  چین

سخنگوی وزارت خارجه چین از تحریم کارخانه سازنده تسلیحات جنگی «لاکهید مارتین» آمریکا به خاطر نقش این کارخانه در فروش تسلیحات نظامی به تایوان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: تحریم این شرکت به خاطر برنامه ریزی برای فروش ۶۲۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی به جزیره تایوان صورت می گیرد.

«لاکهید مارتین» شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی است که در سال ۱۹۹۵ از به‌هم پیوستنِ شرکت‌های لاکهید کورپوریشن و مارتین مریتا، در شهر بتزدا مریلند تشکیل شد.  

در حالی که روابط واشنگتن و پکن به پایین ترین سطح از زمان برقراری مناسبات رسمی در ۴ دهه گذشته رسیده است، آمریکا هفته پیش اعلام کرد با فروش محموله بزرگی از تجهیزات و تسلیحات موشکی به تایوان موافقت کرده است.

نهاد ریاست جمهوری تایوان نیز در بیانیه ای آورده بود سامانه های موشکی پاتریوت این جزیره که شامل موشک های زمین به هوا است با وجود این تسلیحات و تجهیزات جدید ارتقا پیدا خواهد کرد.

آلکس خوانگ سخنگوی این نهاد در مصاحبه ای خاطر نشان کرده بود این اقدام آمریکا باعث تقویت توان دفاعی تایوان و حراست از صلح و ثبات در منطقه می شود و قدرت تایوان را در برابر تهدیدهای فزاینده نظامی افزایش می دهد.

آمریکا دارای مناسبات رسمی دیپلماتیک با تایوان نیست اما از سال ۱۹۷۹ میلادی تحت پیمان روابط با تایوان بزرگترین فروشنده سلاح به این جزیره بوده است این محموله دومین فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان در سال جاری میلادی است.