۰ نفر

کمیسیون اروپا اعلام کرد:

وضعیت قرمز اقتصادی در منطقه یورو

۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۰
کد خبر: 451445
وضعیت قرمز اقتصادی در منطقه یورو

کمیسیون اروپا امروز (سه‌شنبه) پیش بینی کرد که اقتصاد منطقه یورو در سال جاری میلادی به علت بحران شیوع کرونا وارد رکود عمیق‌تری شود و در سال ۲۰۲۱نیز با سرعت کمتری بهبود یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کمیسیون اروپا امروز (سه‌شنبه) پیش بینی کرد که اقتصاد منطقه یورو در سال جاری میلادی به علت بحران شیوع کرونا وارد رکود عمیق‌تری شود و در سال 2021 نیز با سرعت کمتری بهبود یابد.

این کمیسیون همچنین پیش بینی کرد که در میان کشورهای اروپایی، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا به دلیل بیماری کووید-19 بیشترین ضربه اقتصادی را از شیوع کرونا متحمل شوند.

این سازمان اجرایی اتحادیه اروپا گفت: منطقه یورو که شامل 19 کشور با واحد پول یکسان می‌شود، پیش از رشد اقتصادی 6.1 درصدی در سال 2021، دچار رکود بی‌سابقه 8.7 درصدی در سال جاری خواهد شد.

در ماه می، این کمیسیون رکود اقتصادی 7.7 درصدی را برای این منطقه در سال جاری پیش بینی کرده بود.

این سازمان همچنین اعلام کرد که باید درباره پیش بینی‌های قبلی خود تجدید نظر کند چرا که لغو محدودیت‌های قرنطینه در کشورهای منطقه یورو با سرعت کمتری از آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود، صورت گرفت.

کمیسیون اروپا پیش بینی‌های قبلی خود را برای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، سه کشوری که به سختی درگیر این بیماری شدند، نیز کاهش داد و اکنون پیش بینی می‌کند که هر کدام از این کشورها بیش از 10 درصد در سال جاری دچار رکود اقتصادی شوند.

در مقابل، برای بزرگترین اقتصاد منطقه یورو یعنی آلمان، جایی که آزمایشات گسترده کرونا به محدود کردن تلفات این بیماری کمک کرده است، رکود 6.3 درصدی در سال 2020 پیش بینی کرده که نسبت به پیش بینی ماه مه یعنی 6.5 درصد کمتر است. با این حال پیش بینی می‌شود که رشد دوباره در آلمان در سال 2021 کمتر از آنچه پیش بینی می‌شد، باشد.