با وجود اینکه نگرانی‌ها در خصوص تعطیلی‌های مجدد به واسطه موج دوم ویروس کرونا در حال افزایش بوده، مطالبات بیکاری در آمار اخیر هفتگی روند نزولی را نشان می‌دهد. اما با این حال، این تعداد هنوز هم بسیار بالاتر از زمان پیش از شیوع بیماری کووید-19 است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس آخرین آمار بیکاری آمریکا که در روز پنجشنبه توسط وزارت کار منتشر شد، شمار آمریکایی‌های جدیدی که متقاضی دریافت مزایای بیکاری هستند، در هفته منتهی به 27ژوئن با اندکی کاهش به یک میلیون و 427هزار مورد رسید.

در حالی که آخرین سقوط در ادعاهای اولیه برای سیزدهمین هفته متوالی روند کاهشی را نشان می‌دهد، شمار مطلق مطالبات بیکاری هفتگی همچنان بالا باقی مانده است. پیش از بیماری همه‌گیر کووید-19، ادعاهای هفتگی در پاییز 1982 به 695هزار مورد افزایش یافت.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، درخواستهای بیکاری هفتگی از زمان تجربه بالاترین حد خود در اواخر ماه مارس به میزان 6.9میلیون مورد روند نزولی داشته، اما همچنان بسیار بالاتراز سطح مشاهده شده در پیش از بروز بیماری همه‌گیر است.

همچنین، به نظر می‌رسد که سرعت روند کاهشی در حال کم شدن است؛ زیرا مطالبات بیکاری در حال حاضر حدود 1.5میلیون مورد در چهار هفته بوده است.

در همین حال، شمار افرادی که مزایای بیکاری را دریافت می‌کنند، برای نخستین بار طی هفته‌ها افزایش یافت. با وجود 19.29میلیون مورد که در هفته منتهی به 20ژوئن بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند، بحران اشتغال بسیار زیاد است.

در نمودار ارائه شده، میزان مطالبات بیکاری هفتگی در آمریکا از ابتدای سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

بیکاری آمریکا