۰ نفر

سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم چهارم جولای:

ترامپ: در مسیر شکست آشوبگران هستیم

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۸:۲۵
کد خبر: 450761
ترامپ: در مسیر شکست آشوبگران هستیم

رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در مراسم «چهارم جولای»، به تکرار ادعاها و اتهام‌زنی‌ها به چین در موضوع شیوع ویروس کرونا و همچنین معترضان به نژادپرستی در ایالات متحده پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده بامداد یکشنبه (به وقت تهران) مجدداََ به معترضان به نژادپرستی سیستماتیک در این کشور و خشونت پلیس آمریکایی با رنگین‌پوستان توهین کرده و آنها را «چپ‌های افراطی» خواند.

در حالی که بسیاری از شهرهای ایالات متحده صحنه درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان است، ترامپ اما طی سخنرانی در مراسم روز استقلال آمریکا موسوم به «چهارم جولای»، مدعی شد: «ما اکنون در روند شکست دادن چپ‌های افراطی، مارکسیست‌ها، آشوب‌طلبان و غارتگران هستیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی چهره‌های سیاسی نژادپرست و برده‌دار در تاریخ آمریکا را قهرمانان این کشور توصیف کرده و گفت: «هرگز به اراذل و اوباش خشمگین اجازه نمی‌دهیم مجسمه‌های ما را تخریب و تاریخ ما را پاک کنند. گذشته‌ی ما، باری بر دوش ما نیست که آن را پس بزنیم. ما قهرمانان خود را دور نمی‌اندازیم، بلکه به آنها افتخار می‌کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا با متهم کردن دوباره دولت چین به دست داشتن در شیوع ویروس «کووید۱۹»، گفت: «ما از ویروسی آسیب دیدیم، که از چین آمد... مخفی‌کاری، فریبکاری و لاپوشانی چین باعث انتشار ویروس در سراسر جهان شد. چین باید کاملا پاسخگوی [این همه‌گیری] باشد».

ترامپ در حالی سعی در مقصر نشان دادن چین در همه‌گیری ویروس کرونا و منحرف کردن توجهات از ناتوانی دولت خود برای مقابله با شیوع این بیماری در کشورش دارد، که برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تا کنون در آمریکا حدود ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۱۳۲ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این مراسم در حالی در بحبوحه بحران شیوع کووید۱۹ در آمریکا برگزار شد که بسیاری از حاضران بدون رعایت مقررات بهداشت، نه تنها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده بودند بلکه از ماسک هم استفاده نکرده بودند و این موضوع مورد توجه و انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت.

وی روز جمعه نیز با ادعای پایین بودن نرخ تلفات ویروس کرونا در کشورش، مدعی شد دلیل ثبت رکورد جدید در شمار مبتلایان روزانه، افزایش موارد آزمایش ابتلا به این بیماری است.