۰ نفر

وزیر دفاع آمریکا خواهان پیوستن ترامپ به توافق هسته‌ای شد

۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۰:۱۸
کد خبر: 450131
وزیر دفاع آمریکا خواهان پیوستن ترامپ به توافق هسته‌ای شد

ویلیام پری وزیر دفاع دولت بیل کلینتون با هشدار در مورد سیاست‌های دولت ترامپ در حوزه سیاست خارجی از وی خواست تا مجددا به توافق هسته‌ای با ایران بپیوندد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ویلیام پری وزیر دفاع دوره اول بیل کلینتون در کتاب " The Button" که روز چهارشنبه منتشر شد، از واشنگتن خواست تا برای جلوگیری از وقوع یک جنگ آخرالزمان از برنامه‌های هسته‌ای خود عقب نشینی کند. 

پری همچنین در کتاب خود از دولت ترامپ خواست تا مجددا به توافق هسته‌ای ایران بازگردد و به جای خلع سلاح‌های هسته‌ای بیشتر بر آرام کردن کره شمالی متمرکز شود. 

به نوشته پری که سابقه بیش از یک دهه فعالیت در وزارت دفاع آمریکا دارد، واشنگتن باید در سیاست هسته‌ای خود بازنگری داشته باشد زیرا سیاست هسته‌ای آن در دوران جنگ سرد گیر افتاده است. 

طبق اظهار نظرهای پری، خطای سیاست هسته‌ای ایالات متحده این است که بر تهدید اشتباه متمرکز شده است. ما در حالی برای روبرو شدن با اولین حمله روسیه آماده می‌شویم که وقوع این حمله بسیار بعید است. چیزی که چندان بعید نیست این است که ما درگیر جنگ هسته‌ای خواهیم شد. 

دولت ترامپ به رغم مخالفت دیگر اعضای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با خروج یکجانبه از این توافقنامه تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران را مجددا اعمال کرد.