۰ نفر

آغاز جلسه شورای امنیت سازمان ملل در مورد قطعنامه ۲۲۳۱

۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۲۳
کد خبر: 449796
آغاز جلسه شورای امنیت سازمان ملل در مورد قطعنامه ۲۲۳۱

نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل برای ارائه گزارش شش ماهه درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، در این جلسه گزارش اخیر  دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد وضعیت اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام بررسی می‌شود.

از جمله سخنرانان این نشست محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هستند .

 بر خی از منابع خبری غربی اعلام کرده اند که  احتمالا در این نشست آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران را ارائه خواهد کرد.

روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی با اشاره به سخنرانی خود در این جلسه نوشت "آمریکا صرفا برجام را نقض نکرده و دیگران را به این کار وادار نمی‌کند؛ این کشور همچنین این ننگ را بر پیشانی دارد که در تاریخ سازمان ملل متحد در زمره نخستین کشوری باشد که اعضای قانون‌مدار را برای عدم نقض قطعنامه [۲۲۳۱] شورای امنیت، تنبیه می‌کند. من حدود ظهر روز سه‌شنبه (به وقت نیویورک)، درباره ایران در صحن شورای امنیت سخن خواهم گفت.

مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل  نیز در مصاحبه‌ای نشست روز سه‌شنبه در شورای امنیت یک جلسه عادی است که هر شش‌ماه یکبار طبق قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار می‌شود.

تخت روانچی یادآور شد: ما در جلسات گذشته نیز در شورای امنیت شاهد بودیم در تمام این جلسات آمریکا منزوی شده و تنها کشوری بوده که از برجام انتقاد می‌کرده و موضع متفاوتی نسبت به ۲۲۳۱ داشته است.

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: به نظر می‌آید که امروز هم باز جامعه بین‌المللی نشان خواهد داد با رویکرد آمریکا نسبت به قطعنامه ۲۲۳۱ مخالف است.

روانچی خاطر نشان کرد: این از موارد نادر در تاریخ سازمان ملل است که کشوری همچون آمریکا که خود یکی از بانیان قطعنامه ۲۲۳۱ بوده؛ حالا نه تنها آن را نقض می‌کند بلکه دیگران را به خاطر اجرای آن تنبیه می‌کند.