۰ نفر

هشدار سازمان جهانی بهداشت:

شیوع کرونا سرعت گرفته است

۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۰۹
کد خبر: 449550
شیوع کرونا سرعت گرفته است

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه درباره شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در دنیا هشدار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه درباره سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا در دنیا هشدار داده است.

«تدرس آدهانوم» در نشست خبری روز دوشنبه گفته که علی‌رغم آنکه بسیاری از کشورها پیشرفت‌هایی در مبارزه با این ویروس داشته‌اند شیوع آن در دنیا شدت گرفته است.

به نوشته سی‌ان‌بی‌سی، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: «با آنکه بسیاری از کشورها به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده‌اند شیوع این بیماری همه‌گیر در سطح دنیا سرعت گرفته است.»

او در ادامه تأکید کرد: «همه ما می‌خواهیم این بیماری به پایان برسد. می‌خواهیم به زندگی‌مان ادامه بدهیم، اما واقعیت دشوار این است که به اتمام این بیماری حتی نزدیک هم نشده‌ایم.»

آمارهای دانشگاه «جان هاپکینز» نشان می‌دهد بیش از ۱۰.۱ میلیون نفر در سراسر دنیا به بیماری کووید-۱۹ (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) مبتلا شده‌اند. تا کنون ۵۰۲۰۰۰ نفر هم جانشان را از دست داده‌اند.

طبق اطلاعاتی که سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده بیش از ۶۰ درصد موارد روزانه ابتلا به کرونا از قاره‌های آمریکا هستند.

یک دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت حدود ۹۰ درصد مردم دنیا در برابر بیماری «کووید-۱۹» (کروناویروس ۲۰۱۹) آسیب‌پذیرند.

دکتر «سومیا سوامیناتون» خاطرنشان کرد مطالعات اخیر برای بررسی وجود یا عدم پادتن ویروس کرونا در سرم خون مردم نشان می‌دهد اکثریت مردم دنیا هنوز در برابر این بیماری آسیب‌پذیر هستند.

دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: «به نظر می‌رسد که بخش اعظم جمعیت دنیا-دست‌کم ۹۰ درصد همچنان در برابر این بیماری آسیب‌پذیر هستند و به همین دلیل، این ویروس ممکن است به حیاتش ادامه دهد.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.