۰ نفر

سازمان جهانی بهداشت:

۹۰درصد مردم دنیا در برابر کرونا آسیب‌پذیرند

۶ تیر ۱۳۹۹، ۲۲:۱۹
کد خبر: 448743
۹۰درصد مردم دنیا در برابر کرونا آسیب‌پذیرند

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعتراف کرد هنوز حدود ۹۰درصد مردم دنیا در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت حدود ۹۰ درصد مردم دنیا در برابر بیماری «کووید-۱۹» (کروناویروس ۲۰۱۹) آسیب‌پذیرند.

دکتر «سومیا سوامیناتون» خاطرنشان کرد مطالعات اخیر برای بررسی وجود یا عدم پادتن ویروس کرونا در سرم خون مردم نشان می‌دهد اکثریت مردم دنیا هنوز در برابر این بیماری آسیب‌پذیر هستند.

دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: «به نظر می‌رسد که بخش اعظم جمعیت دنیا-دست‌کم ۹۰ درصد همچنان در برابر این بیماری آسیب‌پذیر هستند و به همین دلیل، این ویروس ممکن است به حیاتش ادامه دهد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم بهترین راه برای پایان دادن به شیوع این بیماری، به خصوص در مرحله مزمن آن کشف واکسن آن در اسرع وقت است.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

نهاد متولی مسائل پزشکی در اتحادیه اروپا توصیه کرده استفاده از داروی «رمدسیویر» برای درمان بیماری «کووید-۱۹» (کروناویروس ۲۰۱۹) مجاز شناخته شود. 

روزنامه «دیلی‌میل» پیش از این با اشاره به نتایج یک مطالعه جدید مدعی شده بود با تجویز به موقع داروی رمدسیویر بیماری انسداد تنفسی در میمون‌ها مسدود شده است.

براساس این پژوهش، مصرف داروی رمدسیویر در ۶ میمون آلوده به به ویروس کرونا از بیماری شدید ریه که مسئول بسیاری از مرگ‌های COVID-۱۹ است، جلوگیری کرد.

این مطالعه که در «medical journal Nature» منتشر شده حاکی از آن است که مصرف این دارو باید به موقع صورت پذیرد.