۰ نفر

روایت ظریف از گاف پامپئو در یک توئیت ضد ایرانی

۳ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۴
کد خبر: 448138
روایت ظریف از گاف پامپئو در یک توئیت ضد ایرانی

وزیر امور خارجه ایران گاف همتای آمریکایی خودش را در پیامی که او ساعتی قبل‌تر در توئیتر منتشر کرده بود فاش کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، وزیر امور خارجه ایران در این پیام توئیتری نوشت: «پامپئو آنقدر تشنه گمراه کردن دنیا است که ادعا می‌کند با آمدن اکتبر ایران اقدام به خریداری هواپیماهای جنگنده خواهد کرد. بعداً [ایران] این هواپیماها را تا بُرد یک طرفه‌شان به نقاط دیگر ارسال خواهد کرد. احتمالاً ایشان بتوانند توضیح دهند هواپیماها چطور بعد از اتمام سوختشان به ایران بازخواهند گشت.»

اشاره ظریف از «برد یک طرفه» در این پیام توئیتری، به نقشه‌ای است که پامپئو به آن استناد کرده بود. آن نقشه، برد یک طرفه یا یک مسیره هواپیماهایی که پامپئو ادعا می‌کرد ایران اقدام به خریداری آنها خواهد کرد را نشان می‌داد. 

وزیر امور خارجه آمریکا ساعتی پیش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اگر تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر منقضی شود ایران قادر به خریداری جنگنده‌هایی مانند سوخو-۳۰ از روسیه و جی-۱۰ از چین خواهد بود. با این هواپیماهای به شدت مرگبار، اروپا و آسیا می‌تواند در چنگ ایران باشد. آمریکا هرگز اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد.»

photo_2020-06-23_23-46-04

پامپئو در این پیام توئیتری به حداکثر محدوده پرواز جنگنده‌های روسی و چینی در یک مسیر تا زمانی که سوخت آنها تمام شود اشاره کرده و تلاش کرده از این طریق به ایران هراسی بپردازد.