۰ نفر

کمک ۲۵میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول به ۷۰کشور

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۵۶
کد خبر: 447327
کمک ۲۵میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول به ۷۰کشور

در حالی که بحران شیوع کرونا اقتصاد کشورها را همچنان تحت تأثیر قرار داده است، صندوق بین المللی پول (IMF) اعلام کرد که کمک‌های اضطراری مالی خود را برای ۷۰کشور ارسال خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که بحران شیوع کرونا اقتصاد کشورها را همچنان تحت تأثیر قرار داده است، صندوق بین المللی پول (IMF) اعلام کرد که کمک‌های اضطراری مالی خود را برای 70 کشور ارسال خواهد کرد.

جری رایس، سخنگوی صندوق بین المللی پول، روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی مجازی اظهار داشت: پیش بینی می‌کنیم که تا فردا 70 کشور تحت حمایت صندوق بین المللی پول قرار بگیرند و بودجه اضطراری به میزان تقریباً 25 میلیارد دلار برای آنان ارسال شود.

رایس به خبرنگاران گفت: این تأمین بودجه اضطراری بسیار سریع پرداخت می‌شود، کشورها در طی چند روز پول را دریافت می‌کنند و شروط معمول صندوق بین المللی پول نیز لحاظ نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: این پول برای پرداخت هزینه‌هایی مانند حقوق پرستاران و پزشکان و همچنین تجهیزات پزشکی برای مقابله با این بحران به کار گرفته خواهد شد.

رایس همچنین اعلام کرد که در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، هفت کشور در مجموع بودجه اضطراری بالغ بر 1.5 میلیارد دلار دریافت کرده اند.