۰ نفر

کره شمالی نیروی نظامی به مرز دو کره فرستاد

۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
کد خبر: 446887
کره شمالی نیروی نظامی به مرز دو کره فرستاد

منابع نظامی کره جنوبی امروز پنجشنبه اعلام کردند که کره شمالی به دنبال هشدارهایش مبنی بر تقویت حضور نظامی در مناطق مرزی، سربازان خود را به برخی از پاسگاه های خالی داخل منطقه غیر نظامی شده در مرز دو کره اعزام کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گزارش یونهاپ، ستاد کل ارتش کره شمالی روز گذشته چهارشنبه هشدار کرد که نیروهایش را به عنوان بخشی از اقدامات ضد کره جنوبی پس از تخریب دفتر ارتباط بین کره ای در شهر مرزی کائه سونگ، به پاسگاه های پلیس غیر نظامی که در توافق سال ۲۰۱۸ با کره جنوبی خالی کرده است بر می گرداند.

بر اساس منابع نظامی کره جنوبی، از اواخر چهارشنبه چند سرباز در حال اعزام به پست های نگهبانی در منطقه غیر نظامی دو کره مشاهده شده است.

اعتقاد بر این است که کره شمالی حدود ۱۵۰ پست از این دست دارد و برخی از آنها مطابق پیمان کاهش تنش بین دو کره که در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ به امضا رسیده است، خالی شده اند.

منابع کره جنوبی اضافه کردند فعلاً مشخص نیست که آیا این اقدام کره شمالی برای استقرار بیشتر سربازان در مناطق مرزی است یا اینکه پیونگ یانگ به دنبال تقویت نیروهای خط مقدم خود است.

برخی رسانه های محلی همچنین گزارش دادند که حدود ۱۰۰ سرباز کره شمالی پس از تخریب ساختمان دفتر ارتباطی دو کره در این شهرک مرزی دیده شده اند.

پیش از این، ارتش کره شمالی تهدید کرده بود که نیروهای خود را به مجتمع بسته شده فعلی "کائه سونگ" و همچنین منطقه توریستی کوهستان کومگانگ در سواحل شرقی اعزام خواهد کرد.

سرهنگ "کیم جون راک" سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز پنجشنبه گفت: ما از نزدیک تحرکات نظامی کره شمالی را رصد می کنیم ولی تا کنون هیچگونه اقدام غیر معمولی از این کشور مشاهده نشده است.

او در پاسخ به هشدارهای کره شمالی اعلام کرد اگر پیونگ یانگ اقدام نظامی تحریک آمیزی علیه کره جنوبی انجام دهد، بهای آن را پرداخت خواهد کرد.