۰ نفر

سنای آمریکا بودجه آزمایش بمب اتم را تصویب کرد

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶
کد خبر: 446477
سنای آمریکا بودجه آزمایش بمب اتم را تصویب کرد

کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا تامین بودجه انجام آزمایش بمب اتم در این کشور را تسهیل کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته خدمات مسلح سنا با تصویب بندی قانونی اعلام کرد در صورت لزوم دستکم ۱۰ میلیون دلار برای انجام آزمایش‌های اتمی تخصیص خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بند تصویبی از سوی کمیته خدمات مسلح آمریکا در راستای بودجه مربوط به قانون مجوز دفاع ملی است. متن کامل این بند هنوز منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود جزئیات مربوط به آن به زودی اعلام شود.

با این حال مدیر اجرایی موسسه کنترل تسلیحاتی آمریکا با انتقاد از این اقدام کنگره اعلام کرد آزمایش بمب اتم از سوی آمریکا تلاش‌ها برای بازدارندگی روسیه و چین از تقویت زرادخانه‌های خود را تحت الشعاع قرار می‌دهد. این اقدام همچنین می‌تواند منجر به آزمایش هسته‌ای از سوی دیگر کشور‌ها شود و رقابت تسلیحاتی هسته‌ای تازه‌ای را به راه بیندازد که همگان بازنده آن هستند.

در ۲۲ مه، روزنامه واشنگتن پست نوشت دولت ترامپ درباره انجام یک آزمایش اتمی که از سال ۱۹۹۲ تاکنون انجام نشده است گفتگو‌هایی انجام داده است. این روزنامه نوشت «پس از آنکه مقامات دولت آمریکا، روسیه و چین را متهم کردند که در حال انجام آزمایش‌های اتمی با بازده کم هستند - ادعایی که با شواهد موجود همخوانی ندارد - این موضوع در جلسه مقامات ارشد آژانس‌های برتر امنیت ملی در ۱۵ مه مطرح شد.»

در حالی واشنگتن پست خبر از مذاکرات برای انجام جدیدترین آزمایش هسته‌ای برای نخستین بار پس از سال ۱۹۹۲ می‌دهد که پیش از این آمریکا با اتکا به شبیه سازی و آزمایش‌های غیر انفجاری، پروژه‌های اتمی خود را پیش می‌برد.