۰ نفر

آغاز بازگشایی مرزهای اروپا با وجود کرونا

۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
کد خبر: 446227
آغاز بازگشایی مرزهای اروپا با وجود کرونا

کشورهای اروپایی امروز (دوشنبه) برخی از محدودیت‌های مرزی خود را که در پی قرنطینه کرونا اعمال کرده بودند، برداشتند اما هنوز مسافرت آزاد در سراسر اروپا به حالت عادی برنگشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ۲۲ کشور عضو شنگن به انضمام ایسلند، لیختنشتاین، نروژ و سوئیس گذرگاه‌های بدون کنترل را وضع کرده اما برای سه ماه عبور و مرور تنها برای کارمندان بخش‌های حساس و کالاها است.

ییلوا جانسون، کمیسیونر امور داخلی اروپا به کشورهای عضو شنگن تاکید کرده بود تا کنترل‌های مرزهای داخلی را از روز دوشنبه بردارند تا از ماه ژوئیه هم دیگر کشورها اجازه بازگشایی تدریجی مرزهایشان را داشته باشند.

این اقدام به بهبود بخش گردشگری اروپا که با بحران کرونا ضربه خورد، کمک می‌کند تا در تابستان گردشگر جذب کند.

بر اساس شرایط جدید از ایسلند تا یونان، بسیاری از محدودیت‌ها برای اتحادیه اروپا و مسافران شنگن از امروز لغو می‌شود. یونان برای کسانی که از فرودگاه‌های هشت کشور اتحادیه اروپا وارد می‌شوند، قرنطینه وضع می‌کند. جمهوری چک دارای سیستم "چراغ راهنمایی" است و ورود گردشگران را از کشورهای "نارنجی" یا "قرمز" مانند پرتغال و سوئد ممنوع می‌کند.

دانمارک به شرط اقامت حداقل شش شب به مسافران از ایسلند، آلمان و نروژ بجز سوئد، اجازه ورود می‌دهد.

قرنطینه اجباری دو هفته‌ای انگلیس برای بازدید کنندگان بدان معنی است که شهروندان انگلیسی در فرانسه هم با همین شرایط روبرو می‌شوند.