۰ نفر

ثبت بدترین عملکرد تاریخ اقتصاد انگلیس

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبر: 445759
ثبت بدترین عملکرد تاریخ اقتصاد انگلیس

اقتصاد انگلیس در ماه آوریل بیش از ۲۰ درصد کوچک شد.

به گزارش گاردین، مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ اروپا در ماه آوریل منفی ۲۰.۴ درصد درصد رسید که ۲.۵ درصد کمتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی و کمترین نرخ رشد ثبت شده تاریخ معاصر این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، داده های رشد اقتصادی ماه آوریل از آنجا اهمیت دارد که این ماه نخستین ماه قرنطینه کامل اقتصادی بوده است و پیش‌بینی می‌شود این روند دست کم تا پایان سه ماهه دوم سال ادامه داشته باشد.  

جاناتان اثو، کارشناس ارشد آمار در مرکز ملی آمار گفت کاهش سطح تولیدات ناخالص داخلی در ماه آوریل کاملا جدی بوده است و در واقع اگر داده های ماه مارس و آوریل را با هم ترکیب کنیم نتیجه می گیریم کرونا یک چهارم سطح تولیدات ناخالص داخلی را از بین برده است و در نتیجه باید انتظار یک رشد منفی سنگین را در فصل جاری داشته باشیم.  

با تحقق رسمی برگزیت در سی و یکم ژانویه، انگلیس نخستین کشوری تبدیل شد که اتحادیه اروپا را ترک می کند. اکنون لندن دو ماه برای رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا وقت دارد اما مقامات دولت بوریس جانسون، تاکید کرده اند که این اتحادیه اروپا است که باید شرایط انگلیس را بپذیرد نه آن‌که انگلیس شرایط اتحادیه اروپا را قبول کند.

پیشتر بانک مرکزی انگلیس در گزارشی اعلام کرده بود انتظار می رود روند بازگشت اقتصاد به سطوح عادی خود از نیمه دوم سال به تدریج آغاز شود. اندرو بیلی، رییس بانک مرکزی انگلیس در همین رابطه گفت: انتظار داریم با پیامدهای بلندمدتی بر روی اقتصاد مواجه شویم اما تاثیر آن ها در بسیاری از سناریوها کم خواهد بود. بیلی با اعلام آمادگی بانک مرکزی برای حمایت همه جانبه از اقتصاد این کشور افزود: حضور نیرومند ما این سیگنال را به بازارها ارسال خواهد کرد که حفظ ثبات اقتصادی تا چه اندازه برای ما اهمیت دارد.