۰ نفر

درخواست برجامی چین از آمریکا

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
کد خبر: 445482
درخواست برجامی چین از آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر از آمریکا خواست برای حفظ صلح و ثبات منطقه خاورمیانه به برجام بازگردد و همراه با دیگر طرف ها، به طور مشترک، از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای بین المللی دفاع کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خانم «هوا چون اینگ» روز پنجشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن افزود: چین همراه با طرف های دیگر، برای ادامه حفظ اقتدار قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و اعتبار توافق جامع درباره مساله هسته ای ایران همکاری خواهد کرد.

پیش از این «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا ضمن گفت و گوی تلفنی با "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل بر تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران از سوی سازمان ملل تاکید کرده بود همزمان «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد که اعضای دایمی شورای امنیت به ویژه روسیه و چین توطئه آمریکا مبنی بر پیشبرد تحریم تسلیحاتی علیه ایران را بایکوت کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت: بتازگی «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین با ارسال پیامی به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت سازمان ملل، موضع چین درباره مساله هسته ای ایران را اعلام کرده است تا آن جا که مطلع هستیم «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز درباره این مساله با ارسال نامه ای موضع روسیه را روشن کرده است.

این مقام چینی تصریح کرد: ما از آمریکا می خواهیم به برجام و مسیر درست اجرای قطعنامه شورای امنیت بازگردد و همراه با دیگر طرف ها، به طور مشترک از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای بین المللی حمایت کرده و از صلح و ثبات خاورمیانه دفاع کند.