۰ نفر

دعوای ایرباس با ایرلاین‌های بزرگ جهان سر کرونا

۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵
کد خبر: 444650
دعوای ایرباس با ایرلاین‌های بزرگ جهان سر کرونا

به تازگی ایرباس از لغو و به تعویق انداختن تحویل هواپیماهای سفارش داده شده توسط ایرلاین‌های مختلف به شدت انتقاد کرده و هشدار داده در صورت تداوم اوضاع، از آنها شکایت خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گیوم فوری، مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایرباس به تازگی تمامی شرکت های هواپیمایی را به علت لغوهای مکرر و به تعویق انداختن سفارش هواپیماهای خود به پیگیری‌های قضایی و قانونی تهدید کرده است.

وی در این خصوص خاطرنشان کرده است: در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی این روند و اوضاع نا بسامان را ادامه دهند، مجبور خواهیم بود علی رغم میل باطنی خود به صورت قانونی علیه آنها شکایت کرده و اقدام کنیم.

بر اساس گزارش وب سایت onemileatatime، وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هیچ بندی از قراردادهای منعقد شده میان ایرباس و ایرلاین های مختلف وجود ندارد که مبنی بر این اصل باشد که تنها در صورت رشد تقاضا برای سفرهای هوایی، آنها هواپیماهای سفارش داده شده خود را تحویل خواهند گرفت و در غیر این صورت حق دارند سفارش های خود را کنسل کرده و یا به آینده موکول کنند.

پیشتر اکبر الباکر، مدیرعامل شرکت هواپیمایی قطر ایرویز به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین ایرلاین‌های جهان با انتشار یک پیام در توییتر، شرکت‌های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس را تهدید کرده و گفته بود: ایرباس و بوئینگ نیز همچون سایر بخش های فعال در صنعت هوانوردی باید بپذیرند که همگی از پاندمی کرونا متضرر شده‌اند و باید در این زمینه با ایرلاین‌های مختلف که هم اکنون با کمبود نقدینگی و بحران‌های شدید مالی دست و پنجه نرم می کنند، راه بیایند. در غیر این صورت، بزرگترین مشتریان خود را از دست خواهند داد و دیگر ما در آینده با آنها همکاری نخواهیم کرد.