۰ نفر

نتایج نظرسنجی:

کنترل اعتراضات در آمریکا از دست خارج شده است

۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۲
کد خبر: 444528
کنترل اعتراضات در آمریکا از دست خارج شده است

نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته نشان می‌دهد، ۸۰درصد از مردم آمریکا بر این باورند که کنترل اعتراضات در این کشور از دست خارج شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هر ۱۰ نفر هشت نفر در آمریکا بر این باور هستند که اوضاع این کشور از کنترل خارج شده و اکثر شرکت کنندگان در نظر سنجی هنوز نگران شیوع ویروس کرونا هستند. 

طبق نتایج نظرسنجی این دو رسانه آمریکایی، پرسش شوندگان نسبت به بازگشت اقتصاد به حالت سابق و توانایی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای ایجاد اتحاد مجدد در کشور بدبین هستند. 

این نظرسنجی در زمان آغاز اعتراضات خیابانی به قتل جورج فلوید در ایالت‌های مختلف آمریکا، پس از بیکاری میلیون‌ها نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا و جانباختن بیش از یکصدهزار نفر ناشی از این بیماری انجام شده است. 

نارضایتی مردم از تاثیر کووید ۱۹ بر اقتصاد آمریکا در حالی مطرح می‌شود که دولت ترامپ روز جمعه مدعی شد توانسته نرخ بیکاری را در یک ماه اخیر  به ۱۳.۳درصد کاهش دهد و در ماه مه (خرداد) ۲.۵ میلیون شغل ایجاد کند. 

نظر شهروندان آمریکایی در مورد خارج شدن کنترل اعتراضات خیابانی در حالی در نظرسنجی‌ها مشهود است که ترامپ روز یکشنبه پس از حضور بیش از ۱۰ هزار معترض در خیابان‌های آمریکا در پیامی توییتری نوشت: اکنون که همه چیز تحت کنترل کامل است، من دستور عقب نشینی نیروهای گارد ملی از واشنگتن را صادر کرده‌ام. 

به نوشته ترامپ، آن‌ها (گارد ملی) به خانه می‌روند، اما در صورت لزوم می‌توانند به سرعت برگردند. شب گذشته (شنبه شب) شمار معترضان حضور یافته در خیابان‌ها به مراتب کمتر از آن چیزی بود که پیش بینی شده بودند. 

رییس جمهوری آمریکا در حالی مدعی کاهش تظاهرات خیابانی است که به نوشته واشنگتن پست معترضان برای دهمین روز آماده تجمع و اعتراض در مقابل کاخ سفید می‌شوند. 

جورج فلوید هفتم خرداد ماه در حالی که فریاد می‌زد «زانویت را بردار، نمی‌توانم نفس بکشم»  بدست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا آمریکا به قتل رسید. این مساله باعث گسترش موج نارضایتی از تبعیض نژادی و نابرابری در سراسر این کشور و جهان شد. 

رسانه‌ها، گستردگی این اعتراضات را با تظاهراتی مقایسه می‌کنند که در سال ۱۹۶۸ در پی ترور «مارتین لوترکینگ» رخ داد با این تفاوت که اکثر کارشناسان معتقدند این اعتراضات وسعت بیشتری یافته است.