۰ نفر

تخت‌روانچی:

آمریکا هیچ حقی برای آغاز هیچ کاری در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ را ندارد

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۴۹
کد خبر: 444290
آمریکا هیچ حقی برای آغاز هیچ کاری در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ را ندارد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به خروج آمریکا از برجام و پایان مشارکت این کشور در این توافق، تصریح کرد: آمریکا که ناقض قطعنامه است، هیچ حقی برای آغاز هیچ کاری در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱را ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک امشب (شنبه) در توئیتی در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل نوشت: «سفیر آمریکا در سازمان ملل بر این باور است که آمریکا براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، حق دارد فرآیند بازگشت تحریم‌ها را آغاز کند.»

وی افزود: « این اشتباه است: آمریکا نمی‌تواند مشارکت کننده در برجام باشد، چرا که ترامپ مشارکت آمریکا در این توافق را متوقف کرد.»

نماینده دائم ایران تصریح کرد: «‌آمریکا که خود ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، هیچ حقی برای آغاز هیچ کاری در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ را ندارد.»

«کلی کرافت» سفیر آمریکا در سازمان ملل روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران را به روسیه ارائه داده است.

آمریکا در هفته‌های اخیر تلاش‌هایی را در راستای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که  ۱۸ اکتبر (۲۷ مهرماه) منقضی می‌شود، به عمل آورده است.

کرافت در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که علاوه بر روسیه، این پیش‌نویس را در اختیار بریتانیا، فرانسه، آلمان و استونی نیز قرار داده و امیدوار است که «خیلی زود»، این پیش‌نویس را در اختیار دیگر اعضای شورای امنیت قرار دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از برجام خارج و از آن پس سیاست فشار حداکثری علیه ایران را در پیش گرفت تا از این طریق ایران را به توافق جدیدی مجبور کند.