۰ نفر

روزنامه چینی آمریکا را عامل فروپاشی برجام دانست

۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰:۳۲
کد خبر: 442874
روزنامه چینی آمریکا را عامل فروپاشی برجام دانست

روزنامه «ساوت چاینا» در گزارشی تحلیلی ضمن پرداختن به فراز و فرودهای مساله هسته ای ایران نوشت آمریکا با تمدید نکردن معافیت های توافق هسته ای در واقع عامل فروپاشی برجام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ساوت چاینا روز شنبه گزارش کرد دولت آمریکا نمی خواهد معافیت از تحریم ها را درچارچوب برجام تمدید کند اما این کار، یک گام دیگر توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی بین قدرت های بزرگ با ایران را به فروپاشی نزدیک می کند.

روزنامه گزارش کرده است که وزیر خارجه آمریکا چنین اقدامی را نوعی رویارویی و معلول افزایش تنش ها با  تهران می داند اما چنین حرکتی روند سقوط برجام را تسریع می کند.

بنا به گزارش این روزنامه، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به توافقنامه ای پشت پا می زند که دولت قبلی او تحت ریاست جمهوری «باراک اوباما» امضا کرد و علتش را هم تلاش برای پیشبرد عدم اشاعه و محدود کردن فعالیت های هسته ای ایران می دانست.

ساوث چاینا تاکید کرد که آلمان، چین، فرانسه، روسیه و انگلستان همچنان از توافق هسته ای حمایت می کنند و برجام را برای نظارت بر فعالیت ها و برنامه هسته ای ایران بسیار سودمند و موثر توصیف کرده اند.

روزنامه افزود که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حالی توافقنامه هسته ای را یک فاجعه می داند که با رژیم اسراییل و عربستان سعودی رقیب منطقه ای ایران، روابط نزدیکی دارد.