۰ نفر

ترامپ از وسوسه «شلیک» به معترضان آمریکایی عقب نشست

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۷:۱۱
کد خبر: 442657
ترامپ از وسوسه «شلیک» به معترضان آمریکایی عقب نشست

رئیس جمهور آمریکا که به دلیل اظهارات نژادپرستانه و ضدمردمی، با موجی از انتقادات مواجه شده، مدعی همدردی با معترضانی شد که از قتل یک مرد رنگین پوست به دست پلیس آمریکا، به خشم آمده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای فرونشاندن آتش انتقادات علیه لفاظی‌های اخیرش، از تهدید خود مبنی بر «تیراندازی» به معترضانی که سیاست‌های نژادپرستانه وی را برنمی‌تابند؛ یک گام عقب‌نشینی کرد.

وی که پیشتر در پیامی توئیتری، خطاب به مردمی که به خونخواهی از قتل «جورج فلوید» سیاه‌پوست به دست پلیس شهر میناپولیس ایالت مینه سوتا به خیابان‌ها آمده بودند، از سرکوب مسلحانه آنها دم زده بود؛ اکنون از همدردی با تظاهرکنندگان سخن گفته و مدعی است دلیل اینکه چرا کشته شدن وی به موج اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس نسبت به آفریقایی‌تبارهای ساکن آمریکا دامن زده است را درک می‌کند.

با این حال، ترامپ مدعی شد اعتراضات نباید به هرج و مرج‌طلبی منتهی شود.

وی در ادامه ژست همدردانه خود افزود: غارتگران نباید صدای معترضان صلح‌طلب را خاموش کنند.

گفتنی است حدود ۴ روز پیش، ویدئویی منشتر شد که یکی از افسران پلیس ایالت مینه سوتا را در حالی نشان می‌داد که با زانوی خود به گردن یک مرد سیاه پوست فشار می‌آورد؛ اقدامی که در نهایت به فوت وی در اثر خفگی منجر شد.

اما در آن مقطع زمانی، ترامپ به جای همدردی با مردمی که از این اقدام نژادپرستانه به خشم آمده بودند؛ در پیامی توئیتری، آنها را غارتگر خطاب کرد و تهدید کرد تداوم اعتراضاتشان را با گلوله پاسخ خواهد داد.

در مقابل، توئیتر هم با این اتهام که پیام رئیس‌جمهور آمریکا حاوی مضامین خشونت‌آمیز است، بدون لغو دسترسی، آن را از انظار پنهان کرد؛ اقدامی که البته خشم متقابل ترامپ را که چند روزی است سناریوی تعطیلی توئیتر را دنبال می‌کند در پی داشت.