۰ نفر

سالمندان اصلی‌ترین قربانیان کرونا

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۵۸
کد خبر: 442239
سالمندان اصلی‌ترین قربانیان کرونا

سالمندان اصلی ترین قربانیان بیماری کرونا در کشورهای ایتالیا و انگلیس بوده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ایتالیا پس از ژاپن پیرترین جمعیت جهان را دارد و سالمندان این کشور قربانیان اصلی کرونا بوده اند. به نوشته سایت " euroweeklynews"  نود و شش درصد از جان باختگان کرونا در ایتالیا سالمندانی بوده اند که میانگین سنی آنها بالای 80 سال بوده است.

ایتالیا که نخستین کانون شیوع کرونا در اروپا به شمار می رود با 231 هزار و139 مبتلا به کرونا و بیش از 33 هزار قربانی از نظر تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در رده ششم جهان قرار دارد.

همچنین اعتراض ها در انگلیس به شیوه درمان بیماران سالخورده کرونایی در این کشور ادامه دارد. «پاتریک پولیچینو» جراح انگلیسی در گفتگو با سایت "cruxnow" با انتقاد از افزایش مرگ و میر بیماران کرونایی به ویژه در میان سالمندان گفت: اکثر سالمندان در انگلیس به جای آنکه در بیمارستان درمان شوند برای پیگیری روند درمان به منازل منتقل می شوند. وقتی بیمار سالخورده روند درمانش را در منزل طی می کند باید تحت مراقبت کامل قرار بگیرد و احساس نکند که طرد شده است، در حال حاضر چنین توجهی به سالمندان نمی شود و همین مسئله باعث افزایش شمار جان باختگان در بین افراد سالخورده شده است.

انگلیس با 267 هزار و 240 مبتلا و 37 هزار و 460 قربانی کرونا پس از کشورهای آمریکا، برزیل، روسیه و اسپانیا از نظر تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در جهان پنجم است.

آمریکا| ابتلای 62000 پزشک و پرستار به کرونا

سازمان جهانی بهداشت از احتمال انتقال ویروس کرونا از راسو به انسان خبر داد

افزایش آسیب‌های روانی در فرانسه پس از شیوع کرونا

آمریکا| مرگ بیش از 37000 نفر بر اثر کرونا در خانه‌های سالمندان