۰ نفر

فعالان صنعت دریانوردی:

تبعیت کامل از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممکن است

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۵۲
کد خبر: 442235
تبعیت کامل از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممکن است

فعالان صنعت دریانوردی در گفت‌وگو با یک رسانه انگلیسی تبعیت کامل از دستورالعمل جدید دولت آمریکا برای اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران را غیرممکن دانسته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مالکان و شرکت‌های بیمه کشتی‌ها گفته‌اند تبعیت کامل صنعت دریانوردی از دستورالعمل جدید صادر شده توسط دولت «دونالد ترامپ» برای جلوگیری از نقض تحریم‌های ایران، کره شمالی و سوریه شاید غیرممکن باشد.

 وزارت امور خارجه آمریکا دفتر کنترل دارایی‌ها وزارت خزانه‌داری و گارد ساحلی این کشور روز ۲۵ اردیبهشت دستورالعملی را با هدف اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌ها علیه چند کشور از جمله ایران منتشر کردند.

وزارت خارجه آمریکا در آن بیانیه اعلام کرده بود هدف از صدور این دستورالعمل، کمک به صنعت دریانوردی و فعالان بخش انرژی و فلزات برای مقابله با «اقدامات فریبکارانه‌ای در کشتی‌رانی» است که برای دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه کشورها به خصوص ایران، کره شمالی و سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

  خبرگزاری رویترز در گزارشی امروز نوشته این دستورالعمل که در ماه جاری میلادی صادر شده نخستین راهنمایی است که دولت آمریکا برای اجرای تحریم‌ها توسط بخش دریانوردی صادر کرده و توانایی واشنگتن برای مقابله با نقض تحریم‌ها بدون ایجاد اخلال در این صنعت را به بوته آزمون خواهد گذاشت. 

یک مقام وزارت خارجه آمریکا واشنگتن امیدوار است دین دستورالعمل بتواند به خودنظارتی صنعت دریانوردی برای اجرای تحریم‌ها کمک کند. 

مایک سالتهاوس، رئیس شرکتی که نمایندگی حدود ۹۰ درصد از شرکت‌های تجاری دنیا را به عهده دارد گفت: «[در این دستورالعمل] بخش‌هایی وجود دارد که ما قادر به اجرای آن نیستیم.»

او گفته با آنکه صنعت دریانوردی از فرصت رایزنی درباره دستورالعمل آمریکا استقبال می‌کند توصیه‌های مطرح‌شده در آن درباره تبادل اطلاعات با قوانین اروپا در زمینه محافظت از اطلاعات تناقض دارند. 

فعالان صنعت دریانوردی علاوه بر این می‌گویند توصیه‌های آمریکا برای ارائه مستمر داده‌های مربوط به موقعیت مکانی کشتی‌ها نیز دشوار است.