۰ نفر

توییتر ، توییت‌های ترامپ را گمراه‌کننده خواند

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 442124
توییتر ، توییت‌های ترامپ را گمراه‌کننده خواند

شبکه اجتماعی توییتر برای اولین بار با نشر ادعاهای بی‌اساس توسط «دونالد ترامپ» در این پلتفرم اجتماعی برخورد کرد و توییت‌های وی درباره رای‌گیری پستی را «گمراه کننده» خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گزارش پایگاه اینترنتی ورج، توییتر روز سه‌شنبه برای اولین بار با فراهم کردن گزینه راستی‌سنجی برای توییت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا، صحت اطلاعات و ادعاهایی که وی در اکانت توییتری خود منتشر می‌کند را زیرسوال برد.

ماجرا از این قرار بود که ترامپ صبح سه‌شنبه توییتی در مخالفت با ماهیت رای‌گیری پستی منتشر کرد و مدعی شد این نوع رای‌گیری مصداق بارز تقلب است که در آن صندوق‌های پستی به سرقت می‌روند، برگه‌های رای جعل خواهند شد، به طور غیرقانونی چاپ شده و با تقلب امضا به امضا خواهند رسید.

به گفته سخنگوی توییتر، این توییت‌های ترامپ حاوی اطلاعاتی گمراه کننده درباره فرآیندهای انتخاباتی بوده و برچسب گذاری می‌شوند تا اطلاعات درست درباره رای‌گیری پستی در اختیار کاربران قرار گیرد. بدین ترتیب لینکی با عنوان «دسترسی به حقایقی درباره رای‌گیری‌های پستی» به این دو توییت ضمیمه شده است؛ این لینک کاربران را به مجموعه‌ای از توییت‌ها و مقالات خبری ارجاع می‌دهد که ادعاهای ترامپ در این باره را رد می‌کنند.

توییتر در بخش بالای صفحه راستی‌آزمایی این توییت‌ها نوشته است: ترامپ به اشتباه ادعا کرد که رای‌گیری پستی به تقلب در انتخابات منجر خواهد شد اما به گفته راستی‌آزمایان، هیچ مدرکی در تایید این ادعا وجود ندارد.  

ترامپ نیز در واکنش‌ تندی که از وی انتظار می‌رفت، توییت کرد که توییتر در انتخابات ۲۰۲۰ مداخله کرده و آزادی بیان را سرکوب می‌کند.

به گفته یکی از سخنگویان توییتر، برخورد اخیر با ترامپ در راستای سیاست جدید این شبکه اجتماعی برای محدود کردن انتشار محتوای مخرب و گمراه کننده درباره همه‌گیری کروناست. این درحالی است که این قانون در مورد توییت‌های پیشین رئیس جمهوری آمریکا درباره موثر بودن داروی هیدروکسی‌کلروکین در درمان بیماری کووید-۱۹ اعمال نشد.

7