۰ نفر

پکن: همکاری با ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی است

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۴۵
کد خبر: 440795
پکن: همکاری با ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی است

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم دیروز یک شرکت چینی توسط آمریکا به بهانه همکاری با تهران تصریح کرد: همکاری با ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی و قانونی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «ژائو لیجیان» (Zhao Lijian) سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم یکی از شرکت های این کشور به اتهام همکاری با ایران واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این بیانیه از آمریکا خواست تا فوراً تحریم‌های غیرقانونی علیه شرکت‌های چینی را لغو کند.

«ژائو لیجیان» در ادامه تصریح کرد: همکاری با ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی منطقی و قانونی است و باید از آن صیانت شود.

این در حالیست که وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز سه‌شنبه یک شرکت مستقر در چین را به بهانه ارتباط با شرکت هواپیمایی ماهان در فهرست تحریم های خود قرار داد.

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) در این بیانیه اعلام کرد که شرکت Shanghai Saint Logistics مستقر در چین را به بهانه فعالیت به عنوان نماینده فروش شرکت ماهان در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

بر اساس ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت مذکور هفتمین نماینده فروش شرکت ماهان ایر است که در فهرست تحریم‌های این کشور قرار گرفت.

بهانه واهی آمریکا علیه شرکت هواپیمایی ایرانی ماهان مشارکت در انتقال نیرو به سوریه در مبارزه با تروریست های مصنوع واشنگتن بوده است.