۰ نفر

تهدید ایتالیا به خروج از اتحادیه اروپا

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳
کد خبر: 439375
تهدید ایتالیا به خروج از اتحادیه اروپا

نخست وزیر ایتالیا از طرح گردشگری پیشنهادی اخیرا اتحادیه اروپا که اجازه به ایجاد به اصطلاح کوریدورهای سبز ویژه میان کشورهای این بلوک می دهد انتقاد و تهدید کرد که این طرح ممکن است منجر به خروج کشورش از اتحادیه اروپا شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کوریدورهای گردشگری موجود در این طرح پیشنهادی به برخی کشورهای با نرخ ابتلای پایین یا شدیدا رو به نزول بیماری کرونا اجازه به پذیرش گردشگر در چند مقصد معدود گزینش شده را تا زمان بازگشایی کامل مرزها می دهد.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: ما توافقات دوجانبه در داخل اتحادیه اروپا که منجر به ایجاد مسیرهای توریستی ممتاز شوند را نمی پذیریم.

او خاطر نشان کرد: نمی توانید با توافقات دوجانبه برای گردشگری شرط و شروط بگذارید. در غیر این صورت ما از اتحادیه اروپا خارج خواهیم شد. ما هرگز اجازه به این اقدام نخواهیم داد.

او به این مساله اشاره کرد که گردشگری ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی ایتالیا را به خود اختصاص می دهد.

این اظهارات کونته در حالی مطرح شدند که اتحادیه اروپا مشغول بحث درباره اجازه دادن به ایجاد به اصطلاح "کوریدورهای سبز" یا "حبابهای مسافرتی" بین کشورها بر طبق وضعیت مربوط به شیوع ویروس در آنها است.

کونته ادامه داد، به اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفته است که این "کوریدورها" به معنی از بین رفتن بازار واحد اتحادیه اروپا است.

بر اساس برآورد یک نهاد ایتالیایی، کروناویروس ضرر و زیانی معادل ۱۲۰ میلیارد یورو به بخش گردشگری ایتالیا تا پایان سال جاری میلادی وارد می کند.

دولت ایتالیا مبلغ پنج میلیارد یورو از مجموع بسته ۵۵ میلیارد یورویی حمایت مالی خود در دوران کرونا را به حمایت از بخش گردشگری و فرهنگ اختصاص داده است.