۰ نفر

کناره گیری رییس سازمان تجارت جهانی

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۰۴
کد خبر: 439278
کناره گیری رییس سازمان تجارت جهانی

خبرگزاری رویترز نوشت: "روبرتو آزودو" رییس سازمان تجارت جهانی روز پنجشنبه می گوید که از ریاست این مرکز تجاری بین المللی کناره گیری می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سازمان تجارت جهانی یک سازمان بین‌المللی است؛ که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند.

اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقت‌نامه‌های (حدود ۳۰موافقت‌نامه) این سازمان را امضا کرده‌اند. مقر سازمان تجارت جهانی در ژنو، سویس قرار دارد. تا سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۶۴ کشور عضو این سازمان شده‌اند.

رویترز به نقل از یک منبع در ژنو نوشت: آزودو رییس سازمان تجارت جهانی کناره گیری زودهنگام خود را بیش از یک سال قبل از پایان دوره ریاست خود اعلام می‌کند. 

روبرتو آزوودو برزیلی ۶۲ ساله از سال ۲۰۱۳ رییس سازمان تجارت جهانی بوده است. 

رویترز به نقل از منبع خود نوشت: آزوودو یک جلسه مجازی برای اطلاع اعضای ملی سازمان در روز پنجشنبه بعد از تصمیم خود برای استعفا زود هنگام فراهم کرده است.  

سازمان تجارت جهانی یک سازمان بین‌المللی است؛ که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند. 

اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقت‌نامه‌های (حدود ۳۰ موافقت‌نامه) این سازمان را امضا کرده‌اند. مقر سازمان تجارت جهانی در ژنو، سویس قرار دارد. تا سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۶۴ کشور عضو این سازمان شده‌اند.