۰ نفر

مرز کدام کشورهای اتحادیه اروپا در تابستان باز می‌شود؟

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۴۳
کد خبر: 439275
مرز کدام کشورهای اتحادیه اروپا در تابستان باز می‌شود؟

هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا رویکرد متقاوتی برای خاتمه دادن به قرنطینه و بسته بودن مرزها اتخاذ خواهند کرد. در این گزارش به برنامه‌های متفاوت کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای باز کردن مجدد مرزها می‌پردازیم.

به گزارش دویچه وله، از آنجایی که کشورهای اروپایی روند کاهش محدودیت‌های قرنطینه را آغاز کرده‌اند، بسیاری امیدوارند خسارت‌های اخیر صنعت گردشگری با باز شدن دوباره مرزها جبران شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه به برنامه‌های برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای باز کردن مجدد مرزها می‌پردازیم:

آلمان

روز چهارشنبه، وزارت کشور آلمان اعلام کرد بخش‌هایی از مرزهای این کشور برای شهروندان اتریش، سوئیس و فرانسه از شنبه پیش رو تحت تدابیر شدید امنیتی باز خواهد شد. پانزدهم جولای نیز همچنان به عنوان تاریخ مقرر برای آغاز سفرهای بین کشورهای اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است.

با این حال هشدارهای رسمی آلمان درباره سفرهای خارج از اتحادیه اروپا همچنان باقی است و مشخص نیست که دولت چه زمانی برای سفرهای بین‌المللی در ابعاد وسیع‌تر چراغ سبز نشان خواهد داد.

اتریش

وین نیز پانزدهم جولای را به عنوان تاریخ رسمی بازگشایی مرزهایش به روی کشورهای اتحادیه اروپا اعلام کرد، اما مقامات این کشور روز سه‌شنبه اعلام کردند مرزهای این کشور را به روی مجارستان زودتر باز خواهند کرد. دلیل این تصمیم، کمک به رفع مشکلات به وجود آمده برای آن دسته از افرادی است که در یک سوی این مرزها زندگی و در سوی دیگر کار می‌کنند، عنوان شده است.

اتریش همچنین از روز جمعه مرزهایش را به روی تعدادی از شهروندان آلمان باز خواهد کرد. گردشگری کوه آلپ این کشور به شدت به بازدیدکنندگان آلمانی وابسته است.

مطمئنا گروه‌های بزرگی که از ارتفاعات اتریش به آلمان بازگشتند در وقوع موج اول شیوع ویروس کرونا در آلمان بی‌تاثیر نبودند.

مقامات این کشور امیدوارند به توافق‌نامه مشابهی با سوئیس و سایر همسایگان خود دست یابند. مقامات اتریش از انجام برخی  آزمایشات وضعیت سلامت برای شهروندان خارجی که وارد این کشور می‌شوند خبر دادند.

فرانسه

فرانسه به توافق‌نامه‌ای با بریتانیا دست یافته که به موجب آن شهروندان دو کشور بدون نیاز به گذراندن قرنطینه ۱۴ روزه امکان عبور از مرزها را خواهند شد. همچنین شهروندان حوزه شینگن، همچون شهروندان سوئیس پس از ورود به فرانسه از گذراندن قرنطینه معاف خواهند بود.

مرزهای فرانسه جز برای افرادی که به طور مداوم و برای امور کاری نیاز به سفر دارند، تا پانزدهم جولای بسته خواهد بود.

ایتالیا

ایتالیا که به عنوان کانون شیوع ویروس کرونا در اروپا شناخته می‌شود هرگز به طور رسمی مرزهایش را نبست. با این حال بسته شدن مرز کشورهای همسایه و اقدامات امنیتی شدیدی که در فرودگاه‌های ایتالیا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به اجرا درآمد این کشور را به طور قابل توجهی از سفرهای بین‌المللی دور کرد.

گردشگری اصل مهمی در اقتصاد ایتالیا محسوب می‌شود. در شرایط عادی، ایتالیا پنجمین کشور پر بازدید جهان به شمار می‌رود. در حقیقت گردشگری، ۱۰ درصد از تولیدات ناخالص داخلی و ۵ درصد از شغل‌های این کشور را در بر می‌گیرد.

اسپانیا

اسپانیا نیز که به شدت به گردشگری بین‌المللی وابسته است از باز شدن مرزهایش با لزوم اجرای قانون قرنطینه ۱۴ روزه خبر داده است. این قانون جدید از روز جمعه به اجرا در خواهد آمد.

پرتغال

پرتغال که یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود نیز اعلام کرده، سواحل و هتل‌های این کشور از اواسط ژوئن میزبان گردشگران خواهد بود.

نروژ

با این که نروژ از اعضای اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود، از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا به شمار می‌رود. از روز چهارشنبه، شهروندان کشورهایی همچون «ایسلند» و «لیختن‌اشتاین»‌ اجازه دارند برای امور کاری و یا درصورت خویشاوندی با یکی از شهروندان نروژ وارد این کشور شوند.

این تصمیم مقامات نروژ بیش از آنکه به گردشگری مرتبط باشد برای فراهم کردن شرایط‌ راحت‌تر برای کارگران فصلی که به نروژ سفر می‌کنند، اتخاذ شده است.

لهستان

مقامات لهستان نیز اعلام کردند بسته بودن مرزهای این کشور تا  ۱۲ ژوئن ادامه خواهد داشت. لهستان همچون سایر اعضای اتحادیه اروپا هنوز تاریخ مشخصی برای از سرگیری سفرهای بین‌المللی خارج از اروپا اعلام نکرده است.

کرواسی

وزیر بهداشت کرواسی در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های محلی این کشور اعلام کرد به دلیل مشابه بودن شرایط مبتلایان کرونا در کرواسی و اسلوونی، شهروندان اسلوونی می‌توانند در روزهای آینده وارد این کشور شوند.

قرار است شهروندان اسلوونی پس از بازگشت از کرواسی از گذراندن دوران قرنطینه معاف باشند.

یونان

به لطف قرنطینه زود هنگام و سختگیرانه که در برخی از موارد از حضور مردم در فروشگاه‌ها نیز جلوگیری می‌شد، یونان یکی از کشورهای اروپایی با کمترین تعداد مبتلایان به شمار می‌رود.

یونان قصد دارد ۶ نقطه از مرزهای شمالی کشور را در هفته‌های پیش رو، به روی گردشگران باز کند.