۰ نفر

رئیس شورای اروپا خواستار بازگشایی مرزهای اتحادیه اروپایی شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۴۳
کد خبر: 439062
رئیس شورای اروپا خواستار بازگشایی مرزهای اتحادیه اروپایی شد

رئیس شورای اروپا روز چهارشنبه با ایراد سخنانی در پارلمان اروپا خواستار بازگشایی فوری مرزهای ملی میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه، برای به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصادی قاره سبز در میانه بحران کرونا (کووید-۱۹) شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شارل میشل تصریح کرد که این اقدام بایستی به صورت هماهنگ و مسئولانه صورت گیرد که طبق آن حق تردد آزاد و سلامت شهروندان در نظر گرفته شود

او با بیان اینکه بحران کرونا نباید به عنوان اهرمی برای کاهش هم‌گرایی و گسترش نابرابری در اروپا تبدیل شود افزود که بحران به‌وجود آمده باید به تقویت اراده اروپا برای انسجام و یکپارچگی کمک کند.

میشل همچنین توضیح داد که در آخرین نشست شورای اروپا، شرکت‌کنندگان تمرکز خود را از مدیریت بحران به چشم‌انداز ترمیم اوضاع تغییر داده‌اند.

وی افزود که این راهبرد در مرکز تحولات اقتصادی و اجتماعی اتحادیه اروپا و بخشی تلاش‌های صورت گرفته برای حفاظت از شهروندان به‌شمار می‌رود. 

اتحادیه اروپا مرزهای خارجی خود را بسته است و در عین حال برخی از کشورهای این اتحادیه نیز مرزهای ملی خود را به روی مسافران بسته‌اند.

در پی این تصمیم کامیون‌ها و محموله‌های تجاری زیادی پشت مرزهای داخلی اتحادیه اروپا مانده‌اند. این مساله نگرانی‌هایی را در خصوص احتمال خساراتی که ممکن است به بازار واحد اروپایی وارد شود، ایجاد کرده است.

کمیسیون اروپا به تازگی گزارش پیش‌بینی وضعیت اقتصادی ۲۰۲۰ را منتشر کرده که نشان از کوچک شدن ۷.۷ درصدی اقتصاد منطقه اروپا در سال ۲۰۲۰ است.  

اقتصاد اتحادیه اروپا نیز امسال ۷.۴ درصد کوچک می‌شود. این در حالی است که در گزارش قبلی رشد مثبت ۱.۴ درصدی پیش‌بینی شده بود.  

به دنبال شیوع ویروس کرونا تاکنون یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۸۴۰ نفر در سراسر اروپا به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۱۵۷ هزار و ۱۸۵ نفر زندگی خود را از دست داده‌اند.