۰ نفر

ترامپ و باز هم اظهارات مغایر با آمار و ارقام واقعی

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۰۰
کد خبر: 438840
ترامپ و باز هم اظهارات مغایر با آمار و ارقام واقعی

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که گزارش‌های منتشر شده از آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا برخلاف اظهارات ترامپ مبنی بر کاهش شمار مبتلایان و قربانیان در کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طبق گزارش کارگروه مقابله با کرونا کاخ سفید تعداد موارد ابتلا به کرونا در سرتاسر ایالات متحده هم‌چنان در حال افزایش است. این در حالی است که در برخی از مناطق رشد ده برابری موارد قطعی ابتلا به کرونا در یک هفته اخیر مشاهده شده است.

خبرگزاری NBC اعلام کرده است که آمار مبتلایان در آمریکا با اظهارات روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده مبنی بر کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در سراسر کشور مغایرت داشته و در تضاد است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایالت‌های سراسر آمریکا به سرعت در حال کاهش است. با این وجود آمریکا هنوز هم در صدر لیست کشورهایی است که بیشترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا را داشته‌اند.

دیروز (۱۲ مه) ترامپ ادعای قبلی را اصلاح و اظهار کرد که کاهش تعداد موارد ابتلا به کرونا در بیشتر مناطق کشور دیده می‌شود و نه در سرتاسر کشور!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم‌چنین بیان کرد: تست‌های تشخیصی ما تاکنون بهترین گزینه برای مقابله با کرونا در جهان بوده‌اند". آمار در بیشتر مناطق کشور رو به کاهش است و ما می‌خواهیم که مشاغل بازگشایی شوند و دوباره به کار خود ادامه دهند. این اتفاق می‌افتد، با خیال راحت و حفظ سلامت!

اسکات گوتلیب، رئیس اسبق سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اظهار کرد: زمان لازم برای دو برابر شدن آمار و میزان شیوع بیماری در آمریکا هم اکنون به ۲۵ روز افزایش یافته است که این زمان در آغاز شروع اپیدمی تنها دو روز بوده است. ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی در حال حاضر دارای بیشترین آمار مبتلایان که بیش از ۳۵ درصد از کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، هستند.