۰ نفر

وعده ۶میلیون دلاری ایزی جت برای لغو قرارداد چند میلیاردی ایرباس

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷
کد خبر: 438761
وعده ۶میلیون دلاری ایزی جت برای لغو قرارداد چند میلیاردی ایرباس

بنیانگذار شرکت هواپیمایی ایزی جت انگلیس روز سه شنبه وعده داد به هر فردی که بتواند به لغو قرارداد خرید ۱۰۷فروند هواپیمای ایرباس کمک کند، مبلغ پنج میلیون پوند (۶میلیون و ۲۰۰هزار دلار) پاداش بدهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، استلیوس هجی – لوآنو بنیانگذار شرکت هواپیمایی ارزان قیمت ایزی جت که خانواده اش مالک یک سوم سهام آن است، در راستای تشدید تلاش خود برای نجات این شرکت گفته است این جایزه به هر اطلاعاتی اختصاص داده می شود که منجر به لغو این قرارداد چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوندی شود.

وی که از ۱۰ سال پیش مخالف گسترش ناوگان این شرکت منجر بود، از هنگامی که ویروس کرونا سفرهای هوایی را به حداقل کاهش داده، تلاش خود را برای تغییر مدیریت ایزی جت تشدید کرده است.

هجی لوآنو  افزود: در پی هرگونه اطلاعات و سرنخی از درون این شرکت درباره معامله یا روابط مالی مشکوک با ایرباس مانند ریخت و پاش یا ثروت اندوزی بدون منبع مشخص است.

شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس در ماه ژانویه پس از دستیابی به توافق دادستان های انگلیس، فرانسه و ایالات متحده بر سر ارتشاء و فساد ادعایی که دستکم از ۱۵ سال پیش از آن شروع شده بود، با پرداخت چهار میلیارد دلار جریمه موافقت کرد.

ایزی جت اعلان کرده است یک بازرس خارج از این شرکت را برای بررسی روند گزینش ناوگان که منجر به بسته شدن قرارداد خرید چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوندی با ایرباس در سال ۲۰۱۳ شد، به کار گرفته است.

هجی لوآنو گفت که ۱۰۰۰ پوند برای هر سرنخی که به کارزار وی کمک کند و همچنین پنج میلیون پوند جایزه در صورتی که این اطلاعات منجر به لغو این قرارداد شود، پرداخت می کند.

به گفته وی؛  قرارداد ایرباس آینده شرکتش را در خطر قرار می دهد، زیرا در صورتی که درآمدی نداشته باشد، توانایی پرداخت مبلغ این قرارداد را نخواهد داشت و در پی گسترش بیماری و رکود سفرهای هوایی، به این هواپیماها نیازی ندارد.

وی که در سال ۱۹۹۵ میلادی این شرکت را تاسیس و در سال ۲۰۱۰ در اعتراض به طرح های گسترش ناوگان و خرید هواپیما از هیات مدیره آن کناره گیری کرد، گفت که این شرکت هنوز هیچ گونه کاهش شغل نداشته است.

اما رقیبان آن مانند ریان ایر، بریتیش ایرویز و ویزایر اعلان کرده اند که وادار به کاهش هزاران شغل برای ازسرگذراندن بحران کرونا و تطبیق خود با بازار کوچک تر پس از پایان این بحران هستند.