۰ نفر

ترس از کرونا، تریبون ترامپ را از بقیه جدا کرد +عکس

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۵۰
کد خبر: 438562
ترس از کرونا، تریبون ترامپ را از بقیه جدا کرد +عکس

گسترش کرونا در کاخ سفید و نگرانی از ابتلای ترامپ به کووید-۱۹، باعث شد تا در نشست خبری روز دوشنبه، تریبون ترامپ از سایر اعضای کارگروه مبارزه با کرونا جدا شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ در این نشست خبری به انجام ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار آزمایش کرونا در آمریکا اشاره کرد و گفت: توانایی انجام آزمایش در اینجا بیشترین توسعه را در سطح جهان داشته است.

این در حالی است که تاکنون سه مقام ارشد پزشکی آمریکا به دلیل نگرانی از احتمال ابتلا به کرونا، خود را در قرنطینه قرار داده‌اند و روز گذشته هم خبرهایی مبنی بر قرنطینه مایک پنس معاون اول ترامپ، منتشر شد.

وی در پاسخ به این سوال که روز گذشته معاون اول شما خود را در قرنطینه قرار داد چرا که برخی از کارکنان کاخ سفید به کرونا مبتلا شده‌اند، آیا نشان دهنده شکست سیستم مراقبتی نیست، گفت: ما با یک دشمن نامرئی روبرو هستیم، این افراد چندبار آزمایش کرونا داده بودند که منفی بود و یکبار مثبت شد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: این نگران کننده و نشان‌دهنده شکست سیستم مراقبتی نیست.

ترامپ در جواب به این سوال که شما از کارکنان خود هر روز آزمایش کرونا می گیرید، چه زمانی این برای همه شهروندان فراهم خواهد شد که آنها هم هر روز آزمایش انجام دهند؟ گفت: به زودی این ظرفیت فراهم خواهد شد.

وی وقتی با این سوال مواجه شد که آیا این تبعیض نیست که کارکنان کاخ سفید هر روز آزمایش انجام دهند و مردم عادی از چنین امکانی برخوردار نباشند، مدعی: اگر ما چنین کاری نکنیم، شما به سرعت این سوال را مطرح می‌کنید که چرا از کارکنان خود آزمایش نمی‌گیرید.

مردم در هر شرایطی می‌میرند!

خبرنگاری پرسید که در توئیت‌هایتان انگیزه دموکرات‌ها برای تداوم تعطیلی به خاطر ایمنی، سیاسی دانسته‌اید در حالیکه انگیزه خودتان برای بازگشایی اقتصاد به خاطر انتخابات پیش رو، سیاسی است.

رئیس جمهوری آمریکا پاسخ داد: اگر به پنسیلوانیا به عنوان نمونه نگاه کنید، می‌بینید که مردم می‌خواهند برگردند اما تعدادی از مقامات می‌گویند شما نمی‌توانید. مردم در ایالت‌های آبی(دموکرات) خواستار بازگشتن به فعالیت هستند.

ترامپ افزود: آنها می‌خواهند که کشورمان بازگشایی شود و من هم چنین می‌خواهم. البته می‌خواهم با ایمنی این بازگشایی انجام شود اما می‌خواهم که باز شود.

وی در ادامه اظهارات شگفت‌انگیز خود گفت: فراموش نکنید که مردم در شکل‌های دیگری هم می‌میرند.  اگر همه چیز را تعطیل کنید، درهای خانه‌ها را ببندید و اجازه تحرک به آنها ندهید، باز هم مردم خواهند مرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا افزود: به معتادان، به خودکشی‌ها و چیزهای دیگری که اتفاق می‌افتد، نگاه کنید. مردم در این راه‌ها می‌میرند که می‌توانید پرونده‌ای با ارقام بالاتر ایجاد کنید.

ترامپ ادامه داد: برخی از مردم و من توجه داده‌ایم که برخی ایالت‌ها می‌توانند سریع‌تر حرکت کنند در حالی که ایمنی را هم داشته باشند. برتری با ایمنی است اما مردم در موقعیت تعطیلی هم می‌میرند.

برآشفتگی از سوال خبرنگار آسیایی‌تبار

خبرنگار آسیایی‌تباری پرسید: بارها گفته‌اید که آمریکا بهتر از هر کشور دیگری عمل کرده است، پس چرا آمار جان‌باختگان آمریکا هر روز بیشتر از دیگر کشورها است؟

رئیس جمهوری آمریکا که از این سوال برآشفته بود، پاسخ داد: در تمام جهان، هر روز تعداد زیادی جان خود را از دست می‌دهند. شاید باید این سوال را از چین بپرسید. این سوال را از من نپرس، این سوال را از چین بپرس؛ باشد؟! اگر از آنها بپرسید شاید پاسخ غیرمعمول دریافت کنید.

خبرنگار پرسید چرا به طور مشخص چنین حرفی را به من گفتید؟

ترامپ پاسخ داد: من به تو گفتم و به هرکسی که چنین سوال زننده‌ای بپرسد، می‌گویم.

در پایان هم ترامپ به خبرنگاری که از او خواسته بود تا سوالش را بپرسد به دلیل اینکه اجازه داد این خبرنگار آسیایی تبار ادامه انتقاد از پاسخ ترامپ را داشته باشد، مجال پرسش نداد و نشست خبری را ترک کرد.

157119774