۰ نفر

سندرز: عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا جان هزاران نفر را گرفت

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۳۹
کد خبر: 438541
سندرز: عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا جان هزاران نفر را گرفت

«برنی سندرز» سناتور دموکرات و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نحوه پاسخ و برخورد ترامپ با کرونا را ظالمانه خواند و گفت که عملکرد وی هزینه جان هزاران نفر بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در مدت زمانی که ترامپ از طریق شبکه اجتماعی توییتر هر روز از عملکرد خود در مقابله با کرونا تعریف و تمجید می‌کند، سندرز گفت: من فکر می‌کنم عملکرد وی ظالمانه بوده است زیرا نحوه پاسخ ما در برابر کرونا را با نحوه واکنش استرالیا، نیوزلند و کشورهای مختلف جهان مقایسه کنید. 

سندرز با انتقاد از عملکرد رییس جمهوری آمریکا افزود: ترامپ از روز اول خطر شیوع ویروس کرونا را دستکم گرفت و در روزهای اولیه از قانون تولید دفاع استفاده نکرد تا مطمئن شود پزشکان و پرستاران ما تجهیزات محافظ شخصی مورد نیاز خود را دارند. 

سندرز در ادامه تاکید کرد: ترامپ در همه زمان دروغ می‌گوید. 

در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا، در ماه گذشته میلادی در حدود ۲۰.۵ میلیون شغل در این کشور از بین رفت و نرخ بیکاری در ایالات متحده به ۱۴.۷ درصد افزایش یافت. 

در ماه فوریه (بهمن – اسفند ۹۸) نرخ بیکاری در آمریکا به میزان ۳.۵ درصد بود.  

صنعت گردشگری و مسافرتی آمریکا شاهد بیشترین آمار از دست دادن شغل با میانگین ۷. ۷ میلیون شغل در پی شیوع بیماری کووید - ۱۹ بوده است.  

درحال حاضر، یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۷۰۶ نفر در آمریکا به کووید – ۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد، ۸۱ هزار و ۳۱ نفر فوت کرده و ۲۵۷ هزارو ۷۷۴ نفر بهبود یافته و به زندگی بازگشته‌اند.