۰ نفر

آلمان: باید پذیرفت اروپا برای مقابله با کرونا آماده نبود

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶
کد خبر: 437934
آلمان: باید پذیرفت اروپا برای مقابله با کرونا آماده نبود

وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت روز اروپا گفت که باید پذیرفت اروپا به اندازه کافی برای مقابله با همه‌گیری کرونا آماده نبود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه گفت که باید پذیرفت اروپا به اندازه کافی برای مقابله با همه‌گیری کرونا آماده نبود.

وی طی بیانیه‌ای به مناسبت روز اروپا اعلام کرد: «در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها از جمله آلمان مشغول خودشان بودند اما این در راستای تضمین ظرفیت خود برای اقدام و همچنین توانایی برای کمک به دیگران ضروری بود.»

وزیر امور خارجه آلمان اضافه کرد: «از آن زمان، اتحادیه اروپا با گذر هر روز قدرتمندتر شده است. ما شاهد واکنش‌های مشترک در بسیاری از زمینه‌ها بودیم. ما در زمینه تامین تجهیزات پزشکی و پیشبرد تحقیقات بر روی واکسن همکاری داشتیم و در آلمان ما تعدادی بیمار از ایتالیا، فرانسه و هلند داشتیم.»

هاس در ادامه تاکید کرد: «واقعیت موضوع این است که این همبستگی میان اعضای اتحادیه اروپا در جهان بی همتاست. این موضوع باید منبعی برای تشویق همه ما برای مسیری طولانی که روبروی ماست باشد.»

وی گفت: «اطمینان از این موضوع که اتحادیه اروپا از این بحران قدرتمندتر ظاهر خواهد شد اصول هدایت کننده برای دولت آلمان است. آلمان همچنان به ایفای نقش خود تا پایان این بحران ادامه خواهد داد.»