۰ نفر

اروپا برای تعطیلات تابستانی بعد از کرونا آماده می‌شود

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 437442
اروپا برای تعطیلات تابستانی بعد از کرونا آماده می‌شود

دولت‌های اروپایی درحال برنامه‌ریزی برای تعطیلات تابستانی و سفر شهروندان به جبران قرنطینه اخیر هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،  رهبران و مردم اروپا، در پی کنترل گسترش کرونا در کشورهای مختلف‌، خود را برای تعطیلات تابستانی آماده می‌کنند؛ مقامات سیاسی با احتیاط از کاهش محدودیت‌ها به همین منظور صحبت می‌کنند و مردم از حالا رزرو اقامتگاه‌ها را شروع کرده‌اند.

به‌گزارش بی‌بی‌سی، رهبران سیاسی در آلمان، یونان، اسپانیا و فرانسه از تعطیلات تابستانی صحبت کرده‌اند. فایننشال تایمز هم گزارش داده‌ که با بروز چشم‌انداز روشن از تثبیت همه‌گیری ویروس، رزرو اقامتگاه‌ها برای تعطیلات تابستانی در سایت ایر بی‌ان‌بی که خدمات اقامتی به مشتریانش ارائه می‌دهد افزایش چشمگیر داشته است.

در میان کشورهای اروپایی، آلمانی‌ها تقلای بیشتری برای فراهم کردن شرایط برای تعطیلات تابستانی کرده و با دیگر کشورهای این قاره مذاکراتی هم داشته‌اند. دیگر کشورهای اروپایی هم برای چگونگی برگزاری تعطیلات تابستانی در حال برنامه‌ریزی هستند.

توماس بارایس، رئیس اداره فدرال توریسم آلمان در این‌باره به تاگس‌اشپیگل گفته است که اگر شرایط مثل همین حالا همچنان تحت کنترل باشد، آلمان به شهروندان این کشور اجازه خواهد داد برای تعطیلات به خارج از کشور سفر کنند.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا هم گفته است که شهروندان این کشور می‌توانند این تابستان به تعطیلات بروند چون به‌نظر می‌رسد که همه‌گیری کرونا دیگر تحت کنترل است.

هاریس تئوکاریس، وزیر توریسم یونان هم گفته است که کشورش به‌صورت تدریجی محدودیت پذیرش توریست‌ها را لغو خواهد کرد. او گفته است که در مراحل اولیه، سفر جاده‌ای امن‌تر از سفر هوایی است و یونان در مرحله اول گشایش‌ها، از توریست‌هایی که از طریق جاده‌ها به این کشور می‌روند میزبانی خواهد کرد.

در فرانسه اما دولت با احتیاط بیشتری درباره اجازه دادن به شهروندان برای تعطیلات سخن گفته است؛ امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور گفته است که برخی محدودیت‌ها برای سفرهای بین‌المللی در تابستان هم اعمال خواهد شد، اما اگر شرایط بهتر شود، ممکن است برخی گشایش‌ها درباره سفرها درنظر گرفته شود.

صنعت توریسم یکی از بخش‌هایی است که بیشترین آسیب را از جهان‌گیری ویروس کرونا دیده. در اروپا، اقتصاد کشورهای جنوب قاره، مانند اسپانیا و پرتغال و یونان وابستگی زیادی به توریست‌های خارجی دارد. در این میان، گردشگران آلمانی برای صنعت توریسم در اسپانیا و پرتغال حیاتی هستند.

با فروکش کردن همه‌گیری کرونا، شرکت‌های بزرگ توریستی هم به دولت‌های اروپایی توصیه کرده‌اند محدودیت‌ها را کاهش دهند تا دوباره این بخش مهم از اقتصاد جهانی جان بگیرد.

به‌گزارش دویچه‌وله، شرکت ت‌او‌ای‌آ‌گ، بزرگ‌ترین گروه توریستی دنیا، بعد از شروع فروش بسته‌های گردشگری خود در چین، به اتحادیه اروپا هم توصیه کرده است تا محدودیت‌های سفر را که در پی همه‌گیری کرونا وضع کرده لغو کند. فریتس یوسن مدیر اجرایی این گروه در بیانیه‌ای نوشته است: «ما شاهد تلنبار شدن درخواست‌های زیادی برای تعطیلات هستیم.»

در کنار برنامه‌ریزی دولت‌ها، مردم در اروپا به‌صورت جداگانه در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلات هستند و نشانه آن، افزایش خیره‌کننده رزرو بسته‌های تعطیلات در سایت اشتراک‌گذاری خانه ایر‌بی‌ان‌بی در این قاره است. برایان چسکی، مدیر اجرایی ارشد این شرکت به فایننشال تایمز گفته است که شرکتش شاهد افزایش خیره‌کننده رزروهای داخلی در دانماک و هلند بوده است. نروژ، اتریش، سوئد و سوئیس هم با افزایش رزرو همراه بوده‌اند. او در این‌باره به فایننشال تایمز گفته است: «بهبود شرایط بهتر از چیزی است که 2 هفته قبل پیش‌بینی کرده بودیم. اما نمی‌دانم این بهبود شرایط موقتی است یا دائمی.»

ایر‌بی‌ان‌بی سه‌شنبه اعلام کرد که 25درصد از کارمندان خود، یعنی حدود 1900نفر از 7500کارمند خود را به‌خاطر همه‌گیری کرونا تعدیل کرده است.

رونق دوباره توریسم در شرایطی که همه‌گیری کرونا ضربه‌های سنگینی به این صنعت در اروپا زده است، برای بخش‌هایی از این قاره حیاتی است. احیای گردشگری هم به بازگشت توریست‌های آلمانی در این مناطق بستگی دارد. فرانسینا آرمنیول، رئیس جزایر بالریک اسپانیا که جزیره‌های معروف ایبیزا و مایورکا هم بخشی از آنها هستند گفته است که آلمان برای توریسم در این جزایر حیاتی و ضروری است و او با دولت همکاری می‌کند تا مسیرهای گردشگری هرچه زودتر در این جزایر باز شوند.

اظهارات سه‌شنبه خانم آرمنیول عقب‌گردی شدید از موضع‌گیری‌های‌ ماه پیش او به شمار می‌رود. او ماه پیش از دولت اسپانیا خواسته بود تا آنجا که می‌شود بنادر و فرودگاه‌ها را در این جزایر بسته نگه دارد. بعد از صحبت‌های ‌ماه پیش، او بیش از 200نامه از سرمایه‌گذاران آلمانی که خانه دومشان در مایورکاست دریافت کرده بود. آنها از خانم آرمنیول درخواست کرده بودند که حق سفرشان به این جزیره محفوظ باشد.

با وجود تمایل شدید آلمانی‌ها برای سفر به اسپانیا، بارایس گفته است که فعلا آلمان سفر زمینی به کشورهای همسایه مثل اتریش، فرانسه، هلند، بلژیک و هلند را درنظر دارد اما می‌تواند در این تصمیم تجدید نظر کند؛ «من الان سفر به دیگر مناطق، مثل جزایر بالریک یا جزایر یونان را رد نمی‌کنم.»

او گفته است که دولت آلمان مذاکره با دیگر دولت‌های اروپا را شروع کرده است تا شرایط برای سفر شهروندان آلمان به این کشور هموار شود.