۰ نفر

خسارت یک میلیارد دلاری پارک‌های دیزنی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۵۱
کد خبر: 437310
خسارت یک میلیارد دلاری پارک‌های دیزنی

درآمد شرکت سرگرمی دیزنی در سه ماهه مالی دوم، به دلیل بحران پاندمی ویروس کرونا ۶۳درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دیزنی خسارت تاثیر بیماری کووید ۱۹ بر پارک های موضوعی اش را یک میلیارد دلار برآورد کرد.

درآمد شرکت سرگرمی دیزنی در سه ماهه  مالی دوم، به دلیل بحران پاندمی ویروس کرونا، ۶۳ درصد کاهش یافته است.

 مدیران والت دیزنی روز سه شنبه اذعان کردند که ویروس کرونا تا چه اندازه امپراتوری سرگرمیِ به ظاهر غیرقابل ویرانی آنها را فلج کرده است.

درآمد شرکت سرگرمی دیزنی در سه ماهه  مالی دوم، به دلیل بحران پاندمی ویروس کرونا، ۶۳ درصد کاهش یافته است.

دیزنی در طول سه ماهه دوم سالی مالی ۲۰۲۰، همزمان با وقوع پاندمی کرونا در سراسر جهان، خسارت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری بر درآمد خود را ثبت کرد.

بخش پارکها، تجربیات و محصولات دیزنی، که به ویژه تحت تأثیر تعطیلی جهانی قرار گرفته، حدود یک میلیارد دلار درآمد ازدست داده است.

13990217000637_Test_NewPhotoFree

درآمد سایر بخشهای دیزنی اما در این دوره افزایش یافته است اما هرکدام تأثیر بحران کرونا را بر خود احساس کرده اند. در ESPN، درآمد آگهی و تبلیغات تلویزیونی کاهش یافت زیرا رویدادهای زنده ورزشی تعطیل شد و با توقف پخش این برنامه ها، درآمد آگهی به شدت کاهش یافت.

مجموع درآمد دیزنی در سه ماهه دوم با ۲۱ درصد افزایش به ۱۸ میلیارد دلار رسیده است.

 سرویس «دیزنی پلاس»(Disney+) اکنون ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک و کاربر ثابت دارد.

درآمد عملیاتی استودیو دیزنی ۸ درصد کاهش یافت زیرا فیلم هایی مانند «به پیش» سالن های سینما را ترک کردند و اکران های سینمایی تماما متوقف شد.

«دیزنی پلاس»(Disney+) نقطه قوت کمپانی دیزنی در روزهای سخت و تعطیلی شیوع ویروس کرونا بود. این بخش از کمپانی علی رغم تعطیلی های گسترده و طولانی مدت، در همین فصل بهار در چندین کشور اروپایی و هندوستان با موفقیت چشمگیری مواجه شد. سرویس «دیزنی پلاس»(Disney+) اکنون ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک و کاربر ثابت دارد.

در کل شرکت، سود هر سهم به استثنای موارد خاص، ۶۳ درصد کاهش یافته و به ۶۰ سنت برای این فصل کاهش یافته که کمتر از انتظار و پیش بینی وال استریت است. ازینرو مجموع درآمد دیزنی در سه ماهه دوم با ۲۱ درصد افزایش به ۱۸ میلیارد دلار رسیده است.

دیزنی قصد ندارد مبلغی را که برای پرداخت سود سالانه ای که برای تابستان امسال تعیین شده است را بپردازد. میزان سود پس انداز شده  ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است. این شرکت به دلیل عدم قطعیت و ثبات شرایط ناشی از ویروس کرونا، برای بقیه سال دستورالعمل راهنما ارائه نمی دهد.

13990217000635_Test_NewPhotoFree

«باب چپک» اولین گزارش درآمدی دیزنی را از زمانیکه پست ریاست دیزنی را از «باب ایگر» تحویل گرفت ارائه داد. ایگر تا پایان ماه فوریه شرکت را در اوج رونق درآمدی تحویل داده بود. او با بیان این نکته که وضعیت فعلی برای دیزنی بی سابقه است، پس از اعلام درآمد قابل قبول شرکت، کار با سرمایه گذاران را در دستور کار خود قرار داد. 

وی قبل از تماس با چپک اضافه کرد: من به توانایی دیزنی برای عبور از این دوره چالش برانگیز و بازیابی موفقیت آمیز اطمینان دارم. در حالی که بیماری همه گیر کووید ۱۹ تأثیر مالی قابل توجهی بر تعدادی از مشاغل ما گذاشته، به توانایی خود در تحمل این بحران اطمینان داریم و در موقعیتی قدرتمندانه از آن بیرون می آییم. 

رئیس پیشین دیزنی توضیح داد: دیزنی بارها و بارها نشان داده است که بسیار مقاوم است، کیفیت داستان سرایی دیزنی و وابستگی شدید مصرف کنندگان به برندهای ما و پاسخ خارق العاده طرفداران به دیزنی پلاس از زمان راه اندازی در ماه نوامبر مشهود است.

عملکرد دیزنی در این دوره تأثیر کاملی از ویروس کرونا را نشان نمی دهد. این درحالیست که این شرکت نتایج مالی سه ماهه فعلی را فاش نکرده، که در طی آن پارک هایش همچنان بسته مانده اند، کشتی های کروز گردشگری موضوعی آن در بندر مانده اند، فیلم هایش هنوز اکران نشده اند و برنامه های ورزشی زنده اش روی آنتن نرفته اند.

دیزنی در مواجهه با بحران ویروس کرونا حقوق مدیران ارشد ازجمله دستمزد آقای ایگر(رئیس پیشین دیزنی) را قطع کرد.

تحلیلگران هر دو موسسه مطالعاتی «MoffettNathanson» و «Lightshed Partners» با استناد به شرایط ناپایدار ناشی از بحران بیماری کووید ۱۹، سهام دیزنی را پیش از انتشار میزان درآمد این شرکت، پایین رونده ارزیابی کرده اند.

ماه گذشته، مرکز پژوهشی «S&P Global» همچنین رتبه بندی اعتبار مالی دیزنی را کاهشی، پیش بینی کرد مبنی بر اینکه پارک های موضوعی دیزنی به احتمال زیاد حتی پس از کاهش محدودیت های قرنطینه خانگی به ظرفیت عادی با همان نرخ اقتصادی باز نخواهند گشت.

13990217000633_Test_NewPhotoFree

دیزنی در مواجهه با بحران ویروس کرونا حقوق مدیران ارشد ازجمله دستمزد آقای ایگر(رئیس پیشین دیزنی) را قطع کرد. این شرکت همچنین مرخصی های گسترده ای را برای کارکنانش در  استودیوی والت دیزنی و همچنین پارک های موضوعی و استراحتگاه های دیزنی اعمال کرده است. دیزنی در ماه آوریل برای تقویت نقدینگی و شناور ماندن ارزش سهامش، اعتبار ۵ میلیارد دلاری خود را برداشت کرد.

چپک روز سه شنبه با تمرکز بر برنامه هایی برای از سرگیری برخی فعالیتهای تجاری، اعلام کرد که دوشنبه دیزنی لند شانگهای بازگشایی خواهد شد. وی همچنین تصریح کرد که در اواخر سال جاری برنامه هایی برای پخش چندین فیلم در سالن های سینما دارد که با اکران «مولان» در ۲۴ جولای آغاز می شود. در همین حال، دیزنی پلاس در آینده نزدیک در ژاپن، بخش هایی از اروپا و آمریکای لاتین راه اندازی می شود.

چپک گفت: وقتی دو و نیم ماه پیش به این شغل جدید قدم گذاشتم، هیچکدام از ما نمی توانست رنج و فداکاری را که مردم تجربه می کردند،  تصور کند. تقریباً همه به یک شکل تحت تأثیر قرار گرفته اند. خوشبختانه در میان سختی ها، ما بهترین کارهای انسانی را دیدیم.

سهام دیزنی که روز گذشته با ۲ درصد کاهش به ارزش ۱۰۱.۰۹ دلار رسیده بود پس از چند ساعت با کاهش مجدد ۲ درصدی دیگر مواجه شد.