۰ نفر

اولین مورد ابتلا به کرونا در فرانسه، مربوط‌ اوایل دی‌ماه است

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۳
کد خبر: 437258
اولین مورد ابتلا به کرونا در فرانسه، مربوط‌ اوایل دی‌ماه است

یک پزشک فرانسوی می‌گوید ۲۷دسامبر ۲۰۱۹، در نزدیکی پاریس بیماری بستری بود که گمان می‌رفت به ذات‌الریه مبتلا است اما او در واقع به ویروس کرونای جدید مبتلا شده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بی بی سی، ایو کهن می‌گوید یک پنبه نمونه‌گیری از این بیمار به تازگی مجددا آزمایش شد و نتیجه تست ویروس کرونای او مثبت بود.

بیمار مردی در حدود ۵۰ ساله است. او به طور کامل بهبود یافته و می‌گوید اصلا تصوری ندارد که کجا ممکن است به این ویروس آلوده شده باشد، چون در هیچ منطقه آلوده‌ای تردد نداشته است.

این خبر به این معنی است که احتمالا کرونا یک ماه زودتر از زمانی که تصور می‌شد به فرانسه رسیده بود.

تا پیش از این، در فرانسه سه فرد بیمار که ابتلای آنها به کرونا در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ تشخیص داده شده بود، نخستین موارد ابتلا معرفی شده بودند.

از این سه نفر دو نفرشان به ووهان رفت و آمد داشتند و یک نفرشان هم از خویشاوندان نزدیک این افراد بود.

بیمار جدید چگونه شناسایی شد؟

ایو کهن که مسئول بخش اورژانس دو بیمارستان در نزدیکی پاریس است می‌گوید اخیرا پرونده برخی از بیماران که با علائم شبیه آنفلوآنزا در ماه دسامبر و ژانویه بستری شده بودند، مجددا مورد بررسی قرار گرفته است.

در این بررسی، نمونه‌هایی از ۱۴ بیمار آن زمان آزمایش شد و از میان این ۱۴ بیمار، آزمایش کرونای یک نفر مثبت بود.

این پزشک فرانسوی می‌گوید برای اطمینان از نمونه آزمایشگاهی این بیمار دوبار تست گرفته شد و در هر دوبار نتیجه آزمایش تشخیصی ابتلا به ویروس کووید- ۱۹ مثبت بود.

 کوهن می‌گوید او پیشتر به آژانس ملی سلامت در فرانسه هشدار داده بود و از ویروس‌شناسان خواسته بود تا از موارد نمونه‌برداری شده در بیمارستان‌هایشان تست تشخیصی کرونا بگیرند.

او می‌گوید گزارش کامل این موضوع در روزهای آینده و در ژورنال بین‌المللی عوامل ضد میکروبی منتشر خواهد شد.