۰ نفر

افزایش بی‌سابقه مبتلایان به کرونا در عربستان

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۰۰
کد خبر: 437220
افزایش بی‌سابقه مبتلایان به کرونا در عربستان

طبق اعلام وزارت بهداشت سعودی، در 24ساعت گذشته این کشور رکورد مبتلایان به ویروس کرونا را شکسته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی از ابتلای ۱۶۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا خبر داد که این رقم یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

به نوشته وبگاه الاخباریه، «محمد العبد العالی» در یک کنفرانس خبری گفت که با آمار جدید، تعداد کل مبتلایان در عربستان به ۳۱۹۳۸ نفر رسیده است که از میان میان ۲۷ درصد از شهروندان سعودی و ۷۳ درصد دیگر نیز اتباع دیگر کشورها هستند.

همچنین ۹ نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند تا تعداد خود جان باختگان به ۲۰۹ مورد برسد. در این راستا ۶۷۸۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند. ۱۴۳ نفر نیز در شرایط وخیم به سر می‌برند.

این آمار درحالی است که بسیاری از منابع داخلی و خارجی صحت آن را زیر سؤال برده‌اند.

در همین ارتباط، منابع آگاه از داخل عربستان سعودی درباره وضعیت وخیم ابتلا به کرونا در این کشور می‌گویند که  «بیمارستان تخصصی جده که مختص شاهزاده‌هاست دیگر برای پذیرش موراد ابتلای جدید کفایت نمی‌کند و به همین دلیل، دو هتل اجاره و کاملاً برای مداوا و اسکان شاهزاده‌های مبتلا اختصاص داده شده است».

نیویورک تایمز نیز اخیراً در گزارشی به نقل از منابع آگاه خود نوشته است که نزدیک به ۱۵۰ نفر از اعضای خاندان سلطنتی آل سعود به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند. برخی از این نفرات جزء اعضای بلندپایه خانواده سلطنتی نیستند.