۰ نفر

تمدید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در آلمان

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷
کد خبر: 437219
تمدید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در آلمان

دولت فدرال آلمان با تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی در این کشور برای مقابله با ویروس کرونای جدید موافقت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت آلمان روز چهارشنبه از تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ماه دیگر برای مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» دولت آلمان و 16 ایالت فدرال این کشور روز چهارشنبه در نشستی با تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 5 ژوئن (جمعه 16 خرداد) موافقت کردند. این تصمیم گیری برای کمک به نبرد علیه شیوع ویروس کرونای جدید در این کشور اتخاذ شده است.

منابع آگاه همچنین گفتند که در این نشست کاهش برخی محدودیتها از سوی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و مقامات ایالتی مورد موافقت قرار گرفته است. آنگلا مرکل در این نشست گفته که کشورش هنوز در آغاز مسیر مقابله با کرونا است.

وبگاه شبکه خبری آلمانی «دویچه وله»  نیزگزارش داد بر اساس پیش‌نویس اسنادی که توسط چند خبرگزای رویت شده، دولت «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان با طرحهای بیشتر برای کاهش محدودیتهای ناشی از شیوع «کووید-۱۹» پیش از مذاکره با سران ایالتها موافقت کرده است. قرار است مذاکرات با مقامات ایالتها امروز تا قبل از ظهر انجام شود.

بنابر این پیش‌نویس، همه مغازه‌ها صرف نظر از اندازه با رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی اجازه بازگشایی دارند. همه دانش‌آموزان با رعایت ضوابط تا تعطیلات تابستانی به مدرسه بازمی‌گردند. مسئولیت این بازگشایی برعهده مقامات ایالتها خواهد بود و بر اساس طرحهای خود اقدام خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

به نوشته وبگاه مرجع «ولدو میترز»، در آلمان تاکنون حدود هفت هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. در این کشور تاکنون 167239 نفر به کرونا مبتلا شده اند. آلمان پنجمین کشور در فهرست جدول کرونا در اروپاست.