۰ نفر

واکنش سازمان جهانی بهداشت به شواهدی درباره آغاز کرونا از فرانسه

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۵۹
کد خبر: 436976
واکنش سازمان جهانی بهداشت به شواهدی درباره آغاز کرونا از فرانسه

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه به شواهد جدید درباره اینکه نخستین مورد احتمالی ابتلا به کرونا در فرانسه ثبت شده واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک مقام سازمان جهانی بهداشت امروز سه‌شنبه به گزارش‌ها درباره اینکه نخستین مورد احتمالی ابتلا به کرونا در فرانسه ثبت شده واکنش نشان داد.  

در حالی که تا پیش از این گفته شد در ماه ژانویه ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه ثبت شده، مدیر بخش احیای بیمارستان‌های «آویسن» و «ژان وردیه» در پاریس خبر داد، تاریخ اولین مورد ابتلا به کرونا در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۹ (ششم دی ماه ۱۳۹۸) بوده است. 

سازمان جهانی بهداشت امروز سه‌شنبه گفته گزارش‌ها مبنی بر اینکه نخستین مورد ابتلا به کووید-۱۹ ماه دسامبر در فرانسه بوده «مایه تعجب» نیست. این سازمان همچنین گفته امکان پیدایش گزارش‌هایی درباره ابتلای زودهنگام‌تر به این ویروس  بعید نیست.

«کریستین لیندمیر»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: «این امکان وجود دارد که مواردی از ابتلای زودهنگام‌تر هم پیدا شوند.»

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت علاوه بر این از سایر کشورها هم خواست سوابق مربوط به ابتلای بیماران به کووید-۱۹ در اواخر سال ۲۰۱۹ را مورد بررسی قرار دهند. او گفت این مسئله تصویر «جدید و روشن‌تری» از شیوع بیماری در اختیار دنیا قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری «آی نیوز»، ‌دکتر «ایوس کوهن» مدیر بخش احیا در بیمارستان‌های «آویسن» و «ژان وردیه» در حومه پاریس در گفتگو با رسانه‌های فرانسوی ادعا کرد، با انجام آزمایشات بر روی فردی که در تاریخ ششم دی ماه سال گذشته بیماری او ذات‌الریه تشخیص داده شد، مشخص شد که بیماری او کووید-۱۹ (ویروس کرونا) بوده است.

کوهن در مصاحبه با شبکه بی اف ام فرانسه (BFM) خبر داد، متخصصان نمونه‌های ۲۴ بیماری که در حد فاصل ماه‌های دسامبر ۲۰۱۹ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ ابتلای آنها به انفلوانزا منفی اعلام شده بود را دوباره مورد آزمایش قرار دادند.

دولت فرانسه پیش از این در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۴ بهمن ۱۳۹۸) اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده بود. در آن تاریخ اعلام شد که سه نفر که دو تن آنها به چین سفر کرده بودند و یک تن دیگر عضو خانواده آنها بود، به کرونا مبتلا شدند.

آی نیوز گزارش داد: «انتشار خبرها درباره وقوع اولین مورد ابتلا (در دسامبر ۲۰۱۹) تحول شوک آوری خواهد بود چرا که این فرد ۴ روز قبل از اینکه به دفتر سازمان جهانی بهداشت در چین درباره وقوع یک بیماری شبیه به ذات‌الریه در ووهان اطلاع داده شود، در بیمارستانی در فرانسه بستری شد».

طبق این گزارش، «این فرد هرگز به چین سفر نکرده بود و اگر (خبر ابتلای او به کرونا) درست باشد، فهم کنونی درباره چگونگی ثبت اولین مورد ویروس کرونا در اروپا به طور اساسی تغییر خواهد کرد».

دکتر کوهن در مصاحبه خود با شبکه فرانسوی گفت: «این فرد ۱۵ روز مریض بود و به همراه دو فرزندش مبتلا شده بود اما همسرش که در یک سوپر مارکت کار می‌کند، مبتلا نشده بود».

وی افزود: «این فرد خودش شگفت زده بود و نمی‌دانست چطور مبتلا شده بود. او هیچ سفری نکرده بود و تنها تماسی که با دیگران داشت، تماس با همسرش بود».

انتشار این خبر در حالی انجام شده که «اگنس بوزین» وزیر بهداشت فرانسه ۲۶ بهمن ماه سال گذشته اولین مورد مرگ و میر بر اثر کرونا در این کشور را اعلام کرده بود.

طبق اعلام او، یک گردشگر چینی ۸۰ ساله که ۲۶ دی ماه وارد فرانسه شده و از ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) در بیمارستان بستری شده بود، بر اثر ابتلا به کرونا در فرانسه درگذشت و دختر او هم مبتلا شد.

گفته شد که این پدر و دختر اهل استان «هوبی» چین بودند، استانی که شیوع کرونا از شهر «ووهان» آن آغاز شد (جزئیات بیشتر).

همزمان با تشدید تردیدها درباره زمان شروع شیوع ویروس کرونا در فرانسه، آخرین آمارها در این کشور نشان می‌دهد که تا به امروز ۱۶۹۴۶۲ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق آمار رسمی، شمار جان باختگان کرونا در فرانسه تا روز سه شنبه به ۲۵۲۰۱ نفر و تعداد بیماران معالجه شده به ۵۱۳۷۱ تن افزایش پیدا کرده است.