۰ نفر

کرونا و مشکلات جدید امنیت ملی برای آمریکا

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۱۱
کد خبر: 436747
کرونا و مشکلات جدید امنیت ملی برای آمریکا

به رغم مسائل ملی نگران کننده‌ای که به دلیل همه‌گیری کرونا به وجود آمده، اکنون فرصتی برای گردهم آمدن متحدان و دوستان آمریکا و آغاز تقویت بازدارندگی مرسوم این‌ کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجله نشنال اینترست نوشته است، همه گیری کروناویروس بخش‌های مختلف آمریکا را تحت تاثیر خود قرار داده اما این تنها چالش پیش روی این کشور نیست و این در حالی است که رقبای این کشور، شیوع کرونا را فرصتی برای گسترش قدرت خود و پیشبرد منافع شان می بینند. این شرایط می‌تواند "بهار دیکتاتورها" باشد.
چالش‌های آمریکا در آسیا حاد هستند و شی جینپینگ، رییس جمهور چین همزمان با گسترش کرونا و سرگرم بودن جهان به مقابله با این ویروس، در حال افزایش اقدامات خود در دریای چین جنوبی و افزایش فشار بر حریم هوایی و آبی ژاپن، تایوان و دیگر کشورهای شرق آسیا است.
چین از سوی دیگر در حال ادامه اقدامات سرکوبگرانه‌اش در هنگ کنگ است و در حالی که مقابله با جنگ سیاسی همه جانبه چین نیازمند تلاش ملی منسجم است، این اقدام باید بر مبنای قدرت بازدارنده جامعی شکل بگیرد اما بازدارندگی مرسوم آمریکا طی دهه های گذشته کاهش یافته است.
کارشناسان نظامی همچنین بر این باورند که چین با تسلیحات فعلی خود به آسانی قادر به تهدید ژاپن و پایگاه‌ها و نیروهای آمریکا در شرق آسیا است اما آمریکا از قدرت تسلیحاتی لازم برای واکنش به حملات احتمالی از این دست برخوردار نیست.
به رغم بروز همه گیری کرونا، اکنون فرصتی وجود دارد تا آمریکا دوستان و متحدان را گرد هم آورد و تقویت و تحکیم بازدارندگی مرسوم این کشور را آغار کند.
استراتژی دفاع ملی آمریکا در سال ۲۰۱۸ منطقه هند و پاسیفیک را در اولویت وزارت دفاع این کشور قرار داد.
فیل دیویدسن، فرمانده فرماندهی آمریکا در منطقه هند و پاسیفیک می‌گوید: اقدامات ما باید دشمنانمان را متقاعد کند که نمی‌توانند با زور اهداف خود را به دست آورند.
با اشاره به پتانسیل ژاپن، تایوان و فیلیپین برای افزایش کنترل و تسلط بر این منطقه، ژاپن و آمریکا باید فورا از این شرایط استفاده کرده و سازمان و ساختاری را برای ادامه آموزش، تمرین و تقویت نیروها برای دستیابی به پتانسیل کامل آن ایجاد کنند.
هدف اصلی، دستیابی به دفاع جامع و موثر تحت شرایط فعلی است، سرمایه گذاری در منابع این اقدامات باید با مشارکت آمریکا و ژاپن و همچنین دیگر متحدان مانند استرالیا صورت بگیرد که احتمالا به همکاری در این امر تمایل دارند."