۰ نفر

دولت ترامپ مرگ و میر کرونا را روزانه ۳هزار نفر پیش‌بینی کرده است

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۵۶
کد خبر: 436726
دولت ترامپ مرگ و میر کرونا را روزانه ۳هزار نفر پیش‌بینی کرده است

دولت ترامپ مرگ و میر کرونا را روزانه ۳هزار نفر پیش بینی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز دوشنبه با استناد به یکی از اسناد داخلی دولت آمریکا گزارش داد که کاخ سفید در حالی به دنبال بازگشایی اقتصاد آمریکاست که خود پیش‌بینی می‌کند که تا اول ماه ژوئن (12 خرداد) میزان مرگ‌ومیر بر اثر کرونا ممکن است به سه هزار نفر در روز نیز برسد.

بر اساس سندی که نیویورک‌تایمز منتشر کرده، این پیش‌بینی دولت آمریکا مبتنی بر الگوهای آماری مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) و نمودارهای ارائه شده از سوی آژانس مدیریت بحران فدرال این کشور است. در این الگوها و نمودارهای آماری، پیش‌بینی شده است که در پایان ماه جاری میلادی تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به 200 هزار نفر در روز افزایش خواهد یافت.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی آمریکا، تاکنون حدود 1.2 میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 69 هزار نفر جان باخته‌اند.

آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا، با اختلاف فاحشی نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست جهان قرار گرفته است.