۰ نفر

اختصاص ۲پرواز از دوحه به شیراز برای بازگرداندن هموطنان ایرانی

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۰۵
کد خبر: 436709
اختصاص ۲پرواز از دوحه به شیراز برای بازگرداندن هموطنان ایرانی

سفارت ایران در قطر از برقراری ۲پرواز در روزهای ۱۹و ۲۶اردیبهشت ماه از دوحه به شیراز برای انتقال هموطنان ایرانی متقاضی بازگشت به کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ‌سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه امروز (دوشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پس از اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های ذیربط قطری، در روزهای جمعه ۱۹ و جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه جاری ۲ پرواز هواپیمایی ایران ایر هموطنان متقاضی بازگشت به کشور را از دوحه به شیراز منتقل خواهد کرد. 
‌در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تکمیل ظرفیت ۲ پرواز مذکور، هموطنانی که علاقه‌مند به بازگشت به کشور هستند، ‌می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در دفتر هواپیمایی ایران ایر در قطر اقدام کنند تا در صورت رسیدن به تعداد لازم نسبت به برقراری پرواز جدید به کشور اقدام شود.

در همین خصوص نیز ایران ایر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نخستین پرواز «هما» (هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) در ساعت ۹:۴۰ صبح روز جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه (۸ می) به وقت محلی از فرودگاه شهر دوحه انجام و در ساعت ۱۲:۳۰ در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز فرود خواهد آمد. پرواز دوم نیز در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه (۱۵ می) در همان ساعت انجام خواهد شد.

در پی شیوع ویروس کرونا و لغو پروازها و در پی رایزنی‌ها با مقامات قطری و کسب مجوزهای لازم سازمان هواپیمایی کشوری قطر تاکنون چند پرواز فوق‌العاده اقدام به انتقال هموطنان ایرانی از دوحه به تهران کرده است.